همشهری آنلاین: یک متخصص تغذیه گفت: براساس آخرین یافته‌های علمی باید 30 درصد انرژی روزانه از طریق چربی و روغن‌ها تامین شود اما باید مشخص شود که از چه چربی استفاده می‌شود تا زیان‌آور نباشد.

روغن حیوانی

مرتضی صفوی در گفت  گو با ایرنا اضافه کرد: توصیه می‌شود که از این 30 درصد روغن مصرفی، 10 درصد چربی اشباع، 10 درصد روغن زیتون و 10 درصد از روغن‌های مایع گیاهی آفتابگردان، هسته انگور یا سویا باشد.

صفوی با بیان اینکه روغن‌های حیوانی جزو روغن‌های چربی اشباع است، افزود: توصیه می‌شود تا برای سرخ کردن غذا از روغن‌های مایع مخصوص سرخ کردن استفاده شود اما استفاده از روغن حیوانی در سرخ کردن مواد غذایی مشکلی ایجاد نمی‌کند.

صفوی افزود: چنانچه بیش از 10 درصد از روغن‌های حیوانی در روز استفاده شود، مصرف‌کنندگان این نوع روغن دچار گرفتاری عروق، بیماری قلبی و بالارفتن کلسترول خون می‌شوند.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: منظور از 10 درصد چربی اشباع 30 گرم چربی در روز است بنابراین افرادی که از چربی حیوانی استفاده می‌کنند باید دقت داشته باشند که مصرف روزانه آن‌ها از این 10 درصد بیشتر نشود. با رعایت این اصل، مصرف این نوع چربی برای بدن هیچ گونه ضرر و زیانی نخواهد داشت.

کد خبر 170542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار