سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر کل اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی گفت: با توجه به عرضه زیاد سکه طی روزهای آینده شاهد کاهش مجدد قیمت سکه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران نوشت: پیمان قربانی در خصوص چشم انداز عرضه سکه در سال جاری گفت: با توجه به اینکه طی سال گذشته حجم پیش خرید سکه 5 برابر متوسط عرضه در 10 سال گذشته و 3 برابر عرضه سال 90 بوده است ما شاهد ورود حجم زیاد سکه به بازار و در نهایت شکسته شدن قیمت آن در کشور هستیم.

وی با اشاره تعهد بانک مرکزی برای جلوگیری از ضرر و زیان مردم خاطرنشان کرد: بانک مرکزی برای جلوگیری از وارد شدن فشار به مردم گزینه‌های دیگری همچون دریافت اوراق مشارکت را به غیر از تحویل سکه‌های پیش فروش شده پیش روی مردم گذاشته است.

وی با بیان اینکه هدف بانک مرکزی ایجاد ثبات در بازار طلاست افزود: همان طور که شوک قیمتی بالا مطلوب نیست کاهش زیاد قیمت هم مورد نظر بانک مرکزی نمی‌باشد چون باعث ضرر مردم می‌شود.

وی با اشاره به فاز دوم تحویل سکه‌های پیش فروش شده گفت: با فرض ثبات در سایر متغیرهای موجود در بازارهای جهانی با عرضه گسترده سکه شاهد دور جدید سیر نزولی قیمت این کالا در بازار خواهیم بود.

کد خبر 170516
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز