همشهری آنلاین: مدیر اجرایی شرکت یاهو در پی انتشار خبر جعلی بودن مدرک تحصیلی‌اش این شرکت را پس از سه سال ترک کرد و جای خود را به "راس لوینسون" داد.

یاهو

مدیرعامل شرکت یاهو در پی اتهاماتی مبنی بر اینکه مدرک علوم کامپیوتری جعلی را در لیست سوابق کاری‌اش جا داده بود از مقام خود کناره گیری کرد. شرکت یاهو نیز خبر کناره گیری اسکات تامپسون را تایید کرده است.

در پی این کناره گیری،‌ "راس لوینسون" رئیس بخش رسانه‌های جهانی یاهو جایگزین تامسون شده است. تامسون در ماه ژانویه به عنوان مدیرعامل شرکت یاهو انتخاب شده و از سال ۲۰۰۸ تا ژانویه سال گذشته رئیس شرکت پرداخت‌های اینترنتی "پی پال" بوده است.

تمرکز اصلی تامسون در یاهو کاهش دادن هزینه‌ها و بهبود بخشیدن به وضعیت این شرکت بوده است و در همین راستا ماه گذشته طرحی را برای برکناری دو هزار کارمند،‌ تعدادی برابر  ۱۴ درصد از نیروی شرکت یاهو را ارائه کرد. هدف از این طرح کاهش سالانه ۳۷۵ میلیون دلار از هزینه‌های شرکت یاهو بوده است.

رفتن تامپسون برای یکی از مدیران مالی شرکت یاهو پیروزی بزرگی محسوب می‌شود،‌"دانیل لوئب" بزرگترین سهامدار یاهو است که در رو شدن جعلی بودن مدرک تحصیلی اسکات تلاش زیادی داشته است.

کد خبر 170332
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز