مهدی تهرانی: فیلمساز 44 ساله اهل نیوزیلند که قرار بود چشم و چراغ سینمای جهان باشد پس از 5 سال دوباره با ساخت یک تریلر پلیسی به نام آنها را با ملایمت بکش به سینما بازگشته است و بسیار هم خوش آمده است.

کن 65؛آنها را باملایمت بکش ساخته اندرو دومینیک

چرا که طبق نظرسنجی‌ها ،فیلم او شلوغ‌ترین اکران‌ها را در کن 65 خواهد داشت.

وسترن خوش ساخت ،روان شناسانه و نفسگیر "قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل" وقتی در سال 2007 به اکران رسید همگی از تماشاگر و نویسنده و منتقد یکصدا به تحسین فیلم پرداختند. کارگردانی عالی، لوکیشن بکر فیلم، بازی‌های پرداخت شده و دیالوگ‌ها و هم چنین فیلمبرداری چشم نواز و در کل مضامین روانشاختی و معناشناختی وسترن دومینیک، همه سینما دوستان و شیفتگان هنر هفتم را شادمان کرد و این نوید را به انها داد که ستاره‌ای متولد شده است.

با اینهمه دومینیک طی همه این 5 سال در مقام کارگردان از سینما فاصله گرفت و حالا با تریلر جنایی پلیسی  "آنها را با ملایمت بکش"killing them softly بازگشته است. فیلم دومینیک که حدود 124 دقیقه زمان دارد و فیلمنامه را نیز خودش نوشته، اقتباسی است از رمان نه چندان مشهور "تجارت کوگان" اثر جورج هیگینز که آن را در سال 1974 و درسن 35 سالگی نگاشته بود.

داستان فیلم در باره یک کارآگاه ارشد پلیس به نام جکی کوگان (بابازی براد پیت)است که ابتدا به ساکن  نوع کارش بسیار متفاوت با هر پلیس دیگری جلوه گری می کند. کوگان قواعد و قوانین خودش را دارد و برای رسیدن به نتیجه ممکن است دست به هر معامله ای بزند. مهمترین کار او دستگیری و تحقیق در باره عده ای سارق است که در حین برگزاری یک مسابقه پوکر غیر قانونی مربوط با مافیا،به محل دستبرد زده‌اند...

اندرو دومینیک

اندرو دومینیک سه فیلم در کارنامه‌اش دارد و "آنها را باملایمت بکش"اولین تجربه او نیز در کن به حساب می‌آید. اگر خوشبینانه فکر کنیم ممکن است سال 1994 تکرار شود. سالی که تارانتینوی جوان و تقریبا گمنام با "قصه‌های عامه پسند"ش ترکاند و به نخل طلا رسید. ممکن است این روند برای اندرو دومینیک نیز رونمایی شود.

کد خبر 170257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز