شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه مقتدا صدر اعلام کرد درصورتی که آمریکا همچنان به دستگیری اعضای این گروه شیعی ادامه دهد، به مقابله با آن خواهد پرداخت.

روزنامه الحیات چاپ لندن امروز (11 اسفند) از تصمیم آمریکا در خصوص ساخت یک پایگاه نظامی در شهرک صدر خبر داد.

این شهرک که در بغداد قرار دارد مهمترین مرکز تجمع هواداران مقتدا صدر است که طی ماه‌‌های اخیر بارها از سوی آمریکایی‌ها مورد یورش قرار گرفته است.


ایسنا با انتشار این خبر از هشدار جدی  گروه صدر نسبت به این اقدام  خبر داد.
عبدالامیر ابو‌ساره از رهبران برجسته  تشکیلات صدر و معاون مقتدا صدر گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند برای حفظ آبروی خود در عراق، نمایش نظامی برگزار کنند و یکی از اهداف آن، هدف قرار دادن رهبران گروه مقتدا صدر است.

به  گزارش الحیات جناح صدر در قالب بیانیه‌ای هشدار داد که در صورت تداوم حملات آمریکایی‌ها به رهبران سیاسی و نظامی گروه صدر مقابله به مثل می‌کند.

افزون بر یک ماه است که حملات آمریکایی‌‌ها به نیرو‌‌های مقتدا صدر تشدید شده است، به گونه‌ای که در حال حاضر رهبر این گروه، مقتدا صدر در اختفا بسر می‌برد. طی این مدت تعداد قابل توجهی از رهبران این گروه شیعی در نقاط مختلف عراق دستگیر و دفاترحزبی آنها مورد یورش قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امروز نیز نیرو‌‌های آمریکایی یکی از فرماند‌هان ارشد لشگر المهدی(بازوی نظامی جناح مقتدا صدر) را به اتهام مشارکت در ساخت بمب‌هایی که سربازان آمریکایی توسط‌ آن به قتل رسیده‌اند و مشارکت در قتل سه سرباز آمریکایی بازداشت کردند.

مقتدا صدر هم‌اکنون یکی از جریان‌‌های فعال در عرصه سیاسی عراق است که هواداران بسیاری در میان مردم محروم عراق دارد.

کد خبر 17010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز