شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: موج‌سوار 44ساله‌ای از هاوایی توانست پس از سوار شدن روی مرتفع‌ترین موجی که تاکنون فردی موفق به سوار شدن روی آن شده است، رکورد جدیدی را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.

موج‌سواری

"گرت مک نامارا" در ماه نوامبر توانست در سواحل پرتغال از موجی 26 متری سواری گرفته و رکورد سال 2008 را با اختلافی 30 سانتیمتری زیر پا بگذارد. وی موج سواری را از سن 11 سالگی آغاز کرد و در 17 سالگی به یک موج سوار حرفه ای تبدیل شد.

این موج عظیم بر فراز دره‌ای زیردریایی شکل گرفته است،‌منطقه ای که به مولد بزرگترین امواج جهان شهرت دارد. تصاویر ویدیویی و عکسهای موج سواری مک نامارا بر روی این دیوار عظیم آبی صدها هزار بار در اینترنت مورد بازدید قرار گرفته اند،‌تصاویری که در آنها مک نامارا در برابر موج عظیم ذره ای کوچک به نظر می آید.

موج‌سواری

وی سپس این تصاویر را برای متخصص موج سواری به نام "شان کالینز" ارسال کرد و کالینز به صورت تقریبی ارتفاع موج را 25 تا 27 متر تخمین زد. مک نامارا هفته گذشته توانست به خاطر این رکورد شکنی اش جایزه 15 هزار دلاری رقابتهای جهانی "موج بزرگ" کالیفرنیا را دریافت کند.

داروان این رقابت ارتفاع موج را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادند و ابعاد بدن مک نامارا را با ارتفاع موج مقایسه کردند.

کد خبر 170038
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز