شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر انجمن متخصصین پوست و مو ایران گفت: حدود 80 درصد از ایرانی‌ها در طول زندگی دچار آکنه یا جوش غرور جوانی می‌شوند که در برخی از افراد می تواند بالای 50 سالگی ایجاد شود

جوش صورت - آکنه

به گزارش ایرنا ، دکتر محمد گلشنی در حاشیه برگزاری دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن متخصصین پوست و مو در جمع خبرنگاران گفت :شایع‌ترین بیماری‌های پوستی در ایران آکنه، اگزما، پسوریازیس و لک‌ و پیس است.

وی اظهارداشت: هورمون‌های مردانه یکی از دلایل دچار شدن فرد به جوش غرور جوانی است که با تجمع چربی در زیر پوست می‌تواند ایجاد شود .

وی ادامه داد: با افزایش حجم غدد چربی، این ترشحات زیر پوست تجمع و میکروب‌ها باعث تحریک و التهاب پوستی می‌شود و صورت فرد دچار آکنه یا جوش شده که به صورت التهابات ،قرمز شدن پوست و خارش بروز می‌کند.

گلشنی خاطر نشان کرد :این جوش‌ها می‌تواند به صورت جوش‌های سرسیاه یا سرسفید ظاهر ‌شود که ناشی از انسداد مجاری خروجی از سطح پوست است.

وی اضافه کرد: دستکاری آکنه موجب تشدید جوش‌ها می‌شود و ضروری است در این هنگام افراد از دستکاری جوش‌ها خودداری کنند.

گلشنی با اشاره به انواع اسکارها (جای جوش‌ها) خاطر نشان کرد :در درمان اسکارها روش‌های مختلفی از جمله روش‌های جراحی و لیزر وجود دارد که در روش درمان با لیزر، لیزر به تنهایی تاثیر بسیار کمی در درمان جوشگاه‌ها دارد و بهترین روش برای از بین بردن آنها عمل جراحی کوچک (پانچ) است.

وی درباره جراحی لیزری برای درمان آکنه گفت: لیزرهای تهاجمی با قرمزی پوست همراه است و همچنین باعث به وجود آمدن لکه‌های پوستی کمرنگ و پررنگ روی پوست شود.

به گفته گلشنی لیزرهای غیرتهاجمی قسمت‌هایی از پوست را به صورت ستون ستون بر داشته و عملکرد بهتری دارد .

وی افزود: کاشت مو از سوی افراد غیرمتخصص به طاسی سر منجر می‌شود و عوارضی را برای بیمار به همراه می‌آورد.

گلشنی اظهار داشت: میزان کاشت مو در ایران بسیار افزایش یافته است و افراد غیرمتخصص در این زمینه فعالیت می‌کنند و وزارت بهداشت مصوبه‌ای را تهیه کرده است تا این امر توسط متخصصان پوست انجام شود .

وی ادامه داد: هورمون‌های مردانه در زنان از تخمدان‌ها و غدد فوق کلیوی ترشح می‌شود که کمتر از مردان است و در برخی موارد عوارضی مانند چرب شدن پوست، ایجاد آکنه، نامنظمی قاعدگی ایجاد می‌کند.

کد خبر 170001
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز