چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: خودروی هوشمند گوگل که به طور اتوماتیک و بدون نیاز به هدایت راننده حرکت می‌کند اولین مجوز عبور و مرور شهری خود را از ایالت نوادای آمریکا دریافت کرده‌است.

google autonomous car

به گزارش دیلی تلگراف، این خودرو یک تویوتای پریوس است که به سیستم هوشمند Self-Driving‌ گوگل مجهز شده‌ و با استفاده از اطلاعات نقشه و مسیریابی، رادار و سنسورهای لیزری کار می‌کند.

مقامات اداره وسایل نقلیه موتوری نوادا این خودرو را در منطقه کارسون سیتی و مرکز شهر لاس وگاس آزمایش کرده‌اند.

این خودرو با دریافت مجوز عبور و مرور برای تکمیل پروژه از سوی گوگل در خیابان‌های نوادا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاک این خودرو رنگ قرمز خواهد داشت و یک علامت بی‌نهایت در گوشه آن ثبت شده‌است.

این پلاک مخصوص برای خودروهای آزمایشی و هوشمند طراحی شده‌است. ایالت نوادا سال گذشته قانون عبور و مرور خودروهای هوشمند و خودکار را تصویب کرد.

گوگل یکی از چندین شرکت فن‌آوری است که در زمینه ساخت خودروهای هوشمند و خودکار تحقیق می‌کند. اریک اشمیت، مدیر عامل این شرکت پیشتر گفته بود خودروهایی که برای حرکت به فرمان انسان وابسته هستند یک "باگ" محسوب می‌شوند.

به عقیده وی بیشترین تصادفات رانندگی به علت خطای انسانی است و ساخت خودروهایی که به صورت هوشمند بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند می‌تواند گامی موثر در ایمن سازی جاده‌ها باشد.

کد خبر 169826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز