سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مسئول بخش کتاب و کتابخوانی فرهنگسرای کتاب در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ارائه بیش از هزار عنوان از محصولات مکتوب شهرداری تهران در این غرفه خبر داد.

حیدر کلهری در این باره گفت: بخش عمده‌ای از آنچه در فرهنگسرای کتاب ارائه می‌شود، محصولات مکتوب شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن است که بیش از هزار عنوان کتاب را در حوزه‌های کودک و نوجوان، مدیریت محله، جامعه‌شناسی، معماری و شهرسازی، فضای سبز و محیط‌زیست، حمل‌ونقل و ترافیک، ایمنی شهری، مطالعات فرهنگی، حقوق شهروندی، مصوبات شورای شهر، گزارش عملکردهای شهرداری، ادبیات، ورزش و زندگینامه ارائه می‌کند.وی افزود: برای هر یک از این کتاب‌ها فلش‌کارت‌هایی تهیه شده که توضیحات مختصری از کتاب را به شهروندان ارائه می‌دهد تا مخاطبان با مطالعه این کارت‌ها برای خرید یک کتاب تصمیم بگیرند.

مسئول بخش کتاب و کتابخوانی فرهنگسرای کتاب همچنین گفت: بخشی از این فرهنگسرا، غرفه کتابخانه‌های شهرداری است که مجموعه فعالیت‌ها و خدمات کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری را ارائه می‌دهد.به گفته کلهری، شهرداری 260 کتابخانه دارد که در این غرفه خدمات این کتابخانه‌ها معرفی شده و از مخاطبان و مراجعان، برای عضویت در مجموعه این کتابخانه‌ها ثبت نام آنلاین صورت می‌گیرد.

ارائه نقشه راهنمای کتابخانه‌های شهرداری، ارائه بروشور قوانین و مقررات این کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های دیجیتال شهرداری از دیگر فعالیت‌های این بخش فرهنگسرای کتاب است. وی همچنین گفت: یکی از اقدامات نمادین ما در این بخش، مقایسه تعداد کتابخانه‌های شهرداری در سال 85 و تعداد آنها در سال 91 است که به‌نحوی خاص و با استفاده از تابلوها و استندهایی ارائه شده است و تفاوت قابل توجهی را در آن می‌بینیم.

کلهری افزود: دیگر فعالیت بخش کتاب و کتابخوانی فرهنگسرای کتاب، معرفی «ترین»های کتابخانه‌های شهر است. در این بخش مسن‌ترین، خردسال‌ترین، پرحضورترین، قدیمی‌ترین و فعال‌ترین اعضای کتابخانه‌های شهرداری معرفی شده‌اند. در میان این اسامی و عکس‌ها، برترین‌های کنکور که عضو این کتابخانه‌ها بوده و برای مطالعه از فضای کتابخانه‌های شهرداری استفاده می‌کرده‌اند نیز به چشم می‌خورد. فرهنگسرای کتاب برای سومین سال متوالی و همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ضلع شمالی محل برپایی این نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره) در فضایی بالغ بر هزار مترمربع برپا شده است.

کد خبر 169585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز