دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: نوجوان 13ساله در اثر تصادف به کمای ابدی رفت و با رضایت خانواده‌‌اش اعضای بدن وی به 5 بیمار نیازمند اهدا شد.

عصر دوشنبه، هشتم اردیبهشت‌ماه امدادگران اورژانس کرج در جریان تصادف خونینی در جاده اشتهارد قرار گرفتند و راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که یک خودروی پژو با یک موتورسیکلت تصادف کرده و سرنشینان موتور که 2پسر نوجوان بودند به شدت آسیب دیده‌اند. امدادگران به سرعت 2پسر مجروح را به بیمارستان انتقال دادند و هر دو تحت درمان قرار گرفتند. همزمان، پلیس نیز در جریان حادثه قرار گرفت و بررسی‌ها در خصوص این تصادف شروع شد.

شاهدان در تحقیقات نخست به ماموران گفتند که راننده پژو با سرعت بالایی در جاده اشتهارد در حرکت بود که ناگهان با موتور برخورد کرد و باعث شد سرنشینان آن به روی زمین پرتاب شوند. از سوی دیگر کارشناسان راهنمایی و رانندگی نیز علت حادثه را سرعت بالای خودروی پژو اعلام کردند.

در حالی که 2نوجوان مجروح به بیمارستان انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفته بودند، پزشکان اعلام کردند که یکی از آنها دست‌ها و پاهایش شکسته اما ترک‌نشین موتور به نام سعید حسینی که از ناحیه سر به شدت آسیب دیده بود به کما رفته است.

با گذشت چند روز از حادثه، سعید که امید پزشکان به زنده ماندش کمرنگ شده بود، به بیمارستان سینا منتقل شد و پزشکان بعد از انجام آزمایشات متعدد، مرگ مغزی او را تأیید کردند. وقتی خبر به گوش والدین سعید رسید، آنها تصمیم گرفتند اعضای پسرشان را اهدا کنند و به این ترتیب واحد پیوند اعضای بیمارستان سینا وارد عمل شد.

سیدداوود حسینی، پدر نوجوان 13‌ساله در خصوص حادثه به همشهری گفت: من کارمند شهرداری اشتهارد کرج هستم و روز جمعه در محل کارم شیفت بودم. سعید پسر کوچکم بود و همه در خانه او را دوست داشتند. من به جز سعید 3فرزند دیگر هم دارم اما سعید با همه فرق می‌کرد. او دانش‌آموز کلاس سوم راهنمایی بود و آرزوهای بزرگی برای آینده‌‌اش داشت. آن روز به محل کارم آمده بود تا مرا ببیند. می‌دانست من و مادرش دوست نداریم که سوار موتور شود.

فکر می‌کردم با دوچرخه آمده است. آخرین دیدارم با سعید را هرگز فراموش نخواهم کرد. آن روز سعید وقتی از من خداحافظی کرد، گفت که می‌خواهد همراه دوستش برای زیارت به سمت امامزاده سلیمان برود. آنها در جاده اشتهارد در حرکت بودند که این اتفاق برایشان افتاد.

وی افزود: زمانی که سعید در بیمارستان شهید مدنی کرج بستری بود یک بار او را به اتاق عمل بردند اما ضربه‌ای که به سرش وارد شده بود به حدی شدید بود که تحت عمل مغز قرار گرفت. او در ‌آی‌سی‌یو بستری بود و روز به روز حالش بدتر می‌شد تا اینکه دوشنبه 11اردیبهشت او را به بیمارستان سینا منتقل کردند. وقتی متخصصان مرگ مغزی او را تأیید کردند و متوجه شدیم که دیگر امیدی به بازگشت پسرمان نیست، دنیا روی سرمان خراب شد. باورمان نمی‌شد که پسرمان به همین راحتی جان خود را از دست داده باشد. با این حال زمانی که با ما از اهدای اعضا حرف زدند، قبول کردیم که اعضای بدن سعید به بیماران نیازمند اهدا شود.

دکتر ساناز دهقانی، مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا در بیمارستان سینا گفت: پس از آزمایش‌های نهایی و تأیید مرگ مغزی، ساعت‌ها با خانواده سعید صحبت کردیم تا‌ اینکه پدر و مادر او وقتی مطمئن شدند که پسرشان دیگر برنمی‌گردد و جانش را از دست داده، رضایت دادند که اعضای بدن او اهدا شود. بنابراین تعدادی از بیمارانی که از سال‌ها قبل در صف پیوند اعضا بودند به بیمارستان دعوت شدند و ظهر سه‌شنبه 12‌اردیبهشت عمل پیوند صورت گرفت و قلب، 2 کلیه، استخوان پا و کبد این نوجوان به 5 بیمار نیازمند اهدا شد.

کد خبر 169541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز