جابر 13سال داشت که فوتبال را رها کرد و با ورزش زورخانه آشنا شد.

جابر - ورزش زورخانه ای

 استعداد و جدیتش در یادگیری و تمرین، بدون توجه به کمبود امکانات باعث شد بعد از کسب بیش از 10مدال در جام‌جهانی و مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال2011 فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای او را به‌عنوان پدیده سال انتخاب کند. جابر علاوه بر کار روزانه، در حرم امامین جوادین(ع) در کاظمین به زائرین خدمت می‌کند.

  • جابر! بهتر است از معرفی‌ات شروع کنی.

جابر صبری عبدالامیر متولد1994 در کاظمین و فارغ‌التحصیل دبیرستان هستم. ابتدا در فوتبال فعالیت می‌کردم که با زورخانه آشنا شده و جذب این ورزش شدم. در سال2007 فوتبال را ترک کردم و به انجام ورزش زورخانه پرداختم.

  • چگونه با زورخانه آشنا شدی؟

در سال2007 از طریق دوستانم با زورخانه آشنا شدم. زورخانه نخستین ورزش دوست داشتنی عمرم بود. در آن موقع تنها 13سال داشتم و به‌عنوان کم‌سن‌ترین ورزشکار حرفه‌ای در رشته زورخانه شناخته شدم. حتی مربی‌ام هم از میزان علاقه‌ام نسبت به این رشته ورزشی متعجب بود. من از آن زمان روزانه 5 تا 6 ساعت به ورزش زورخانه می‌پرداختم. در مسابقات کره‌جنوبی به 3مدال طلا دست پیدا کردم، در جام جهانی جمهوری آذربایجان(2009) هم 2طلا و یک برنز کسب کردم و در جام‌جهانی2010 به‌عنوان بهترین ورزشکار شناخته شدم و 2نقره و یک برنز هم در ترکیه به‌دست آوردم.

  • روزانه چند ساعت ورزش می‌کنی؟

هر روز پس از پایان کار از ساعت 16 تا 19 به ورزش زورخانه می‌پردازم.

  • مهم‌ترین ویژگی ورزش زورخانه چیست؟

تنوع حرکات و ورزش‌ها و استفاده از موسیقی و اشعار به‌نظرم ویژگی برجسته ورزش زورخانه است. برای من، تمامی ویژگی‌های زورخانه، زیبا و مهم هستند.

  • ورزش تیمی یا رشته‌های انفرادی کدام سخت‌تر است؟

ورزش فردی، سخت‌تر است به ویژه وقتی رقابت‌های جدی میان کشورها وجود داشته باشد.

  • ورزش زورخانه در عراق به چه نامی معروف است. آیا پهلوانان عراق را می‌شناسی؟

زورخانه در عراق به بیت‌القوه مشهور است و از جمله ورزشکاران قدیمی می‌توانم به مهدی الزّنو، عباس الدیک، صادق الصندوق و سیدمحمد شبر اشاره کنم.

  • از زورخانه‌تان در کاظمین بگو؟

زورخانه، زیباترین ورزش در منطقه کاظمیه است. این ورزش با حب و احترام به اهل بیت(ع) همراه است. در کاظمین 30 نفر این ورزش را انجام می‌دهند. همچنین استاد‌وسیم، بهترین مربی سال2009 آسیا را داریم.
چندی قبل محل مستقلی که تولیت حرم جوادین برای ساخت هتل در اختیار ما گذاشته بود تخریب شد و تا گرفتن جای دیگری در باشگاه ورزش و جوانان کاظمین در کنار سایر رشته‌ها به ورزش زورخانه می‌پردازیم.

  • در زورخانه‌های ایران هم ورزش کرده ای؟

برای نخستین بار، ورزش زورخانه را در زورخانه نهاوند در سال2007 به مدت 7 روز انجام دادم. وقتی در کنار ورزشکاران ایرانی ورزش کردم نکات بسیاری آموختم که این موضوع باعث افتخار من است.

 

کد خبر 168388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز