مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

گروه شهری: مجموعه عروجیان بزرگ‌ترین مجتمع متوفیان کشور، با مساحت تقریبی 5.6هکتار در بهشت زهرای تهران احداث شده و به‌زودی به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

مجتمع متوفیات کشور

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: طراحی و ساخت مجموعه جدید متوفیات در محدوده جنوب شرقی بخش توسعه قدیم و حدفاصل توسعه قدیم و جدید در زمینی به مساحت 5.6 هکتار با هدف پاسخگویی به نیازهای کنونی و چشم‌انداز 30 ساله و با الهام از معماری ایرانی- اسلامی طراحی و اجرا شده است.

مجتبی عبداللهی با اشاره به آغاز ساخت این مجموعه از سال87 و تکمیل ساخت آن پس از 4‌‌سال، افزود: با الهام‌ از مبانی معماری اسلامی، ایرانی ساختمان جدید مجموعه عروجیان طراحی، احداث و تجهیز شد تا بتواند در زمینه تکریم ارباب رجوع، خدمت‌رسانی کامل، منطقی و جامعی را نه تنها به شهروندان، بلکه به تمامی نقاط کشور با چشم‌انداز 30 ساله ارائه کند.

معاون خدمات شهری همچنین اظهار داشت:در ساختمان جدید سعی شده به فاکتورهای اصلی در احداث سالن تطهیر و پذیرش متوفی توجه خاص شود.عبداللهی در ادامه تصریح کرد: این پروژه یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین پروژه‌های تاریخ سازمان بهشت زهرا بوده و در احداث آن تبدیل سازمان خدماتی بهشت زهرا به نهادی اجتماعی و فرهنگی و خدماتی مورد توجه بوده است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران به جهت تیمن و تبرک، نخستین فردی که در سالن‌های تطهیر این مرکز غسل داده شده، شهید حسن طهرانی مقدم بوده است. وی در ادامه به ساختمان‌های سه‌گانه مجتمع عروجیان کشور اشاره کرد و گفت: ساختمان چهارایوانی با مساحت 9‌هزار و 760‌متر مربع به‌منظور اجتماعات و اقامه نماز و انجام فریضه دعا و مناجات، ساختمان اداری دوطبقه به مساحت 2‌هزار و 850متر مربع و با ارائه خدمات انفورماتیک و متمرکز و ثبت‌احوال و سالن‌های تطهیر با مساحت 3‌هزار و 670‌متر مربع با ظرفیت شست‌وشوی 32‌میت در ساعت و 224میت در روز همچنین سردخانه‌های مجزا و اتاق‌های بازدید بستگان با رعایت موارد شرعی در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

عبداللهی مجتمع عروجیان را بزرگ‌ترین مجتمع متوفیات کشور دانست که امکان خدمات دهی به شهرهای نزدیک و دور را داراست.

کد خبر 168326
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز