مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه شهری: عملیات بهسازی گورستان بی‌بی‌زبیده و تبدیل آن به باغ-‌گورستان در جنوب تهران به‌زودی به پایان می‌رسد

شهرداری منطقه 20 این گورستان یک هکتاری را با انجام عملیات نورپردازی، نصب وسایل بازی برای کودکان، نیمکت‌های شهری، ایجاد فضای سبز و آبنما بهسازی کرده است و خانواده‌های منطقه می‌توانند از آن به‌عنوان پارک استفاده کنند.

مجتبی عبداللهی شهردار منطقه 20 با اعلام این خبر گفت: این طرح حدود 5/2 ماه پیش آغاز و در آن حدود 300 میلیون تومان هزینه شده است. وی درباره قبرهایی که در این گورستان قدیمی وجود دارند، افزود: طرح به‌گونه‌ای ایجاد شده است تا ماهیت قبرها از بین نرود. برای این منظور قبرها که قدمت تعدادی از آنان بسیار زیاد است، چندان دستخوش تغییر نشده‌اند و سنگفرش‌های میان آنان بهسازی شده است. روی هر قبر هم یک سنگ جدید قرار داده شده است که نام صاحب گور روی آن حک شده است.

عبداللهی به گورستان‌های قدیمی که در منطقه ری وجود دارند اشاره کرد و گفت: شهرداری در نظر دارد با تجربه‌ای که از بهسازی گورستان بی‌بی‌زبیده دارد دیگر گورستان‌های قدیمی منطقه را بهسازی کند و به‌عنوان فضایی که مناسب شهروندان باشد در اختیار آنان قرار دهد.

شهردار منطقه 20 به‌صورت خاص به 2 گورستان بزرگ و قدیمی ابن بابویه و امامزاده‌عبدالله اشاره کرد و افزود: این دو گورستان هر کدام حدود 12 هکتار وسعت دارند که می‌توان این فضای بزرگ را در اختیار شهروندان قرار داد.  وی گفت: امید می‌رود تا پایان سال آینده طرح بهسازی این دو گورستان و تبدیل آنها به باغ‌-گورستان به پایان برسد.

عبداللهی ویژگی اصلی این دو طرح را که کار آنان از بهسازی گورستان بی‌بی‌زبیده الگوبرداری می‌شود، اینگونه توصیف کرد: در این دو طرح سعی ما این است که ماهیت گورستان حفظ شود به‌گونه‌ای که زائران گورها بتوانند به راحتی در گورستان حضور به هم رسانند. در کنار آن می‌خواهیم با بهسازی گورستان‌ها آنها را به فضایی تبدیل کنیم که شهروندان بتوانند از امکانات آنها استفاده کنند.

اعزام نخستین کاروان راهیان نور ولایت

عبداللهی که رئیس ستاد کاروان راهیان نور ولایت شهرداری تهران نیز هست درباره اعزام نخستین کاروان این طرح گفت: نخستین کاروان راهیان نور ولایت 15اسفنداز منطقه 20 به سوی مناطق عملیاتی جنوب روانه خواهد شد.

این کاروان که15اسفند با حضور محمد‌هادی ایازی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری و تعدادی از اعضای شورای شهر راهی مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند شامل 400 نفر از شهروندان است که توسط 40 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شود.

امسال نخستین بار است که شهرداری تهران مستقیما شهروندان را در قالب کاروان راهیان نور ولایت به مناطق جنگی جنوب اعزام می‌کند. در سال‌های گذشته شهرداری از سازمان‌های مختلف فعال در این زمینه حمایت می‌کرد اما امسال با اعزام شهروندان و به‌خصوص خانواده‌های شهدا و ایثارگران، هزینه حمل‌ونقل، اسکان و پذیرایی از آنان را متقبل می‌شود.

هر کاروان 4 شب و 3 روز در مناطق عملیاتی جنوب خواهد بود و راویانی که در منطقه حضور دارند ویژگی‌های هر منطقه را برای اعضای کاروان‌ها تشریح خواهند کرد.عبداللهی درباره تعداد شهروندانی که در قالب کاروان راهیان نور ولایت به مناطق جنگی اعزام می‌شوند، افزود: شهروندان در مناطق مختلف توسط شهرداری مناطق به جنوب اعزام می‌شوند. تعداد کلی شهروندانی هم که قرار است توسط شهرداری به مناطق عملیاتی اعزام شوند 25 هزار نفر معادل60 هزار نفر شب -زائر است.

کد خبر 102793

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز