همشهری آنلاین: سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان شفافیت، اطلاعات خود را از گروه‌های مغرض با نظام جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند.

وزیر اطلاعات گفت: مکاتباتی از سوی شورای دستگاه‌های نظارتی کشور با دستگاه‌های بین‌المللی مبارزه با فساد صورت گرفت تا اطلاعات درستی برای آن‌ها ارسال شود، که سبب ارتقاء ۴۶ رتبه‌ای کشور در رده‌بندی مبارزه با فساد شد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی، با اشاره به دستاوردهای داخلی و خارجی این وزارت خانه در مبارزه با فساد دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: این شورا تلاش کرده است تا با ارتقا و توسعه ارزش‌های دینی زمینه ارتقاء سلامت اداری را از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی فراهم کند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه ما برای تحقق این اهداف راه درازی در پیش داریم تصریح کرد: برای رسیدن به هدف اصلی باید در این مسیر تلاش بیشتری داشته باشیم.

مصلحی همچنین با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاهی از فعالیت‌های دستگاه‌های نظارتی برای تبادل اطلاعات است گفت: همچنین برگزاری همایش‌های مختلف برای یک رقابت سازنده جهت ارتقای سلامت اداری از جمله دستاوردهای دیگر این شورا در بحث داخلی است.

وزیر اطلاعات افزود: از ۸۰ دستگاه اجرایی خواسته‌ایم تا با خوداظهاری چک‌لیست‌های خود را به دستگاه‌های نظارتی ارائه دهند.

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به دستاوردهای خارجی شورای دستگاه‌های نظارتی گفت: حضور در همایش‌های بین‌المللی مبارزه با فساد در مراکش و قطر و همچنین ترجمه دستاوردهای مبارزه با فساد از سوی دستگاه‌های اجرایی و ارائه آن به سازمان‌های بین‌المللی از جمله دستاوردهای مهم شورا در بحث خارجی است.

مصلحی گفت: متاسفانه برخی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان شفافیت، اطلاعات خود را از گروه‌های مغرض با نظام جمهوری اسلامی ایران دریافت می‌کنند و در این خصوص مکاتباتی از سوی این شورا با دستگاه‌های بین‌المللی مبارزه با فساد صورت گرفت که سبب ارتقاء ۴۶ رتبه‌ای کشور در رده‌بندی مبارزه با فساد شد.

رئیس شورای دستگاه‌های نظارتی کشورتصریح کرد: هم ‌اکنون نیز مکاتباتی برای ارسال اطلاعات درست و صحیح به این سازمان‌ها برای به وجود آوردن یک پیش‌زمینه صحیح از مبارزه با فساد در کشور از سوی این شورا ادامه دارد.

کد خبر 168236
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز