چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس آمریکا اعلام کرد در راستای کلاهبرداری چند میلیون دلاری آنلاینی که به تازگی عاملان آن بازداشت شده‌اند 9 جولای بیش از 300 هزار کاربر رایانه در سرتاسر جهان دسترسی خود را به اینترنت از دست خواهند داد.

بد افزار

پلیس فدرال آمریکا اعلام کرده است وب سایتی به آدرس http://www.dcwg.org. را راه‌اندازی کرده است که کاربران می‌توانند آلودگی خود را به بدافزاری که عامل قطعی رایانه آنها از شبکه خواهد شد را بیازمایند.

در ماه نوامبر 6 نفر از اهالی اسلونی پس از دو سال تحقیقات FBI بر روی پرونده‌ای به نام "ماموریت کلیک شبح" به اتهام کلاهبرداری آنلاین دستگیر شدند. اتهام آْنها آلوده سازی رایانه‌های سرتاسر جهان با بد افزاری به نام DNS Charger بود که می‌توانست رایانه‌ها را در برابر ویروس‌ها آسیب‌پذیر سازد. این افراد از این ابزار برای هدایت کردن کاربران به سرورهای خود استفاده می‌کردند تا بتوانند با دست کاری تبلیغات آنلاین بیش از 14 میلیون دلار درآمد غیرقانونی به دست بیاورند.

یکی از مقامات FBI اعلام کرد این گروه عملیاتی سازماندهی شده به عنوان یک تجارت قانونی را آغاز کرده بودند که در آن به واسطه یک بدافزار به صورت غیرقانونی درآمدزایی می‌کردند. بر اساس تخمین پلیس آمریکا این کلاهبرداری آنلاین میلیون‌ها رایانه را در سرتاسر جهان تحت تاثیر خود قرار داده است و اکنون پلیس باور دارد در حال حاضر 350 هزار دستگاه رایانه هنوز به این بدافزار آلوده هستند که 85 هزار دستگاه از این رایانه‌ها در آمریکا قرار دارد و تعدادی از این رایانه‌های آمریکایی نیز متعلق به آژانس‌های دولتی از قبیل ناسا هستند.

FBI ماه گذشته اعلام کرد برای اطمینان از اینکه کاربران رایانه‌های آلوده دسترسی خود را به شبکه از دست نمی دهند،‌ سرورهای موقتی راه‌اندازی کرده است. این سرورها روز 9 جولای خاموش خواهند شد و در پی این خاموشی تمامی رایانه‌هایی که هنوز به این بدافزار آلوده هستند نیز دسترسی خود را به شبکه از دست خواهند داد.

بسیاری از کاربرانی که در حال استفاده از سرورهای FBI هستند با وجود اینکه بدافزار دسترسی به شبکه را در دستگاه‌های آنها کند کرده و نرم افزار آنتی ویروس آنها را از کار انداخته،‌ متوجه تغییری نشده‌اند. سرورهای DNS سرورهایی هستند که رایانه‌های آنلاین برای دسترسی به وب سایت‌های مورد نظر خود به آنها متصل می‌شوند ‌اما تبهکاران می‌تواند با تغییر مسیر کاربران از این سرورها به سرورهای مخرب، نوع وب سایت‌هایی که رایانه از آن بازدید می‌کند را تعیین کنند.

کاربران می‌توانند با مراجه به وب سایتی که آدرس آن در بالا ارائه شده از آلوده بودن یا نبودن رایانه خود آگاه شوند،‌ در صورتی که رایانه آنها پاک باشد تصویری با پس زمینه سبز رنگ ظاهر خواهد شد و در صورت آلودگی تصویری با پس زمینه قرمز رنگ که پس آن کاربر به صفحه‌ای برای دریافت دستورالعمل از بین بردن بدافزار هدایت می‌شود.

کد خبر 167743
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز