همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید اگر باشگاه‌ها نتوانند مجوز حرفه‌ای را بگیرند حق حضور در لیگ برتر را نخواهند داشت.

کفاشیان

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان در نشست مشترک اتحادیه با فدراسیون فوتبال پس از گفتن جملاتی درباره اهمیت فوتبال برای مردم و علاقمندان به این رشته، اظهار کرد: باید کارهایمان را قانونمند کنیم و باشگاه‌ها را به سمت حرفه‌ای‌ شدن پیش ببریم تا در این صورت کارمان برای پیشرفت همواره شده و دغدغه‌های بنیادی‌مان از بین برود. ما قصد داریم کاری را که در چند سال اخیر توسط سازمان لیگ انجام شده است، ادامه دهیم و فکر می‌کنم در دوره چهار ساله فدراسیون قدم بزرگی برای فوتبال بر خواهد داشت.

 وی ادامه داد: بحث اعطای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها بحث مهمی است که فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته که این وظیفه را به اتحادیه باشگاه‌ها تفویض کند تا این اتحادیه که عزیز محمدی در راس آن قرار دارد، این کار را در داخل کشور و AFC پیگیری کند. در این بین کمیته‌ حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها نیز دستورالعمل مناسبی برای برطرف کردن نقاط ضعف تدوین کرده است.

 رئیس فدراسیون ادامه داد: بحث دیگر ساختار نوین اتحادیه است که باید شکل گیرد تا بتوانیم کانون‌ها و اتحادیه‌های بازیکنان، مربیان و غیره را تشکیل دهیم که هم اساسنامه عمل شده باشد و هم ترکیب جدید فدراسیون راحت‌تر کارها را پیگیری کند.

 کفاشیان در ادامه گفت: به عقیده من سازمان لیگ و باشگاه‌ها باید بپذیرند که برگزاری مسابقات لیگ باید در راستای تقویت تیم‌های ملی باشد چون اگر خدای ناکرده تیم ملی نتواند موفق شود، ضررش به همه فوتبال می‌رسد. باید مسابقات را به گونه‌ای برگزار کنیم که به نفع فوتبال کشور باشد.

 کفاشیان در پایان با اعلام خبر امضای توافقنامه بین فدراسیون و اتحادیه فوتبال برای انجام امور مربوط به حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها گفت: ما همه به فوتبال علاقمندیم و در آن کار می‌‌کنیم. به نظر من بهترین تصمیم برای باشگاه‌هایی که نتوانند خودشان را با حرفه‌ای شدن هماهنگ کنند این است که آن‌ها را در مسابقات راه ندهیم. وقتی باشگاهی نتواند حرفه‌ای شود، باید برود تا یک باشگاه لیگ یکی که حرفه‌ای است جایش را بگیرد.

کد خبر 167603
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز