همشهری‌آنلاین: همزمان با برگزاری هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، از سی سال خدمات علمی دکتر مهدی محسنیان‌راد در توسعه و تعمیق دانش ارتباطات، تجلیل می‌شود.

امیرعباس تقی‌پور، دبیر هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، با اعلام این مطلب افزود: همایش روابط‌‌‌عمومی الکترونیک در اولین سال برگزاری خود از خدمات علمی دکتر کاظم معتمدنژاد، پدر علوم ارتباطات ایران تجلیل کرد.

وی ادامه داد: در دوره های پس از آن، به پاسداشت پنج تن از اساتید پیشگام در حوزه روابط عمومی الکترونیک پرداخته شد و اکنون پس از شش سال، دبیرخانه دایمی این همایش، برای دومین بار به پاسداشت یکی از نخبگان علمی و شخصیت‌های برجسته کشور در حوزه علوم ارتباطات - به عنوان گامی در راستای الگوسازی برای نسل جوان کشور - اقدام خواهد کرد.

تقی‌پور در تشریح دلایل تجلیل از دکتر مهدی محسنیان‌راد گفت: ایشان، نظریه پرداز «مدل منبع معنی»، «بازار پیام» و «چهار کهکشان ارتباطی» است وتوانسته‌اند با ارائه نظریه های خود در کنفرانس‌های بین المللی و مقالات علمی و همچنین با تألیف بیش از ده عنوان کتاب از جمله «ارتباط شناسی» و «ایران در چهار کهکشان ارتباطی» و تربیت صدها دانشجو، خدمات علمی قابل توجهی به جامعه علوم ارتباطات کشور انجام دهد.

وی گفت: آخرین اثر علمی برجسته دکترمهدی محسنیان‌راد، تدوین و انتشار نرم افزار ام. آر. پی برای انجام تحقیقات کمی و کیفی در حوزه علوم اجتماعی است که تابستان گذشته به وسیله وزیر علوم، رونمایی شد. او دارای لیسانس روزنامه نگاری و رادیو وتلویزیون، فوق لیسانس تحقیق در ارتباط جمعی و دکترای جامعه شناسی و اکنون دانشیار دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) می باشد.

هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک25 اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. در برنامه این همایش، همزمان با تجلیل از استاد محسنیان‌راد، از کتاب مجموعه مقالات ایشان که از سوی دبیرخانه همایش در دست انتشار است و همچنین از تندیس و تمبر یادبود وی رونمایی خواهد شد.

دبیر هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک اعلام نمود در برنامه امسال تجلیل از استاد پیشگام روابط عمومی الکترونیک گنجانده نشده، ولی در سال های آینده و با امید به اقدامات علمی قابل توجه اساتید در این حوزه، روند مذکور ادامه خواهد داشت.

کد خبر 167466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز