همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه گذشته نخستین جلسه هیات نظارت بر قانون اساسی را که چندی پیش اعضایش را منصوب کرده بود تشکیل داد. قانون اساسی رئیس جمهور را مسئول نظارت بر اجرای قانون اساسی کرده است. البته شورای نگهبان به عنوان مفسر قانون اساسی تشکیل این هیات را غیرقانونی اعلام کرده است.

احمدی نژاد

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم صیانت از قانون اساسی و تبیین، ترویج و گسترش آن در میان آحاد جامعه اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیتهای دانشگاهی، صاحبنظران و علمای مدیریتی کشور در زمینه ایجاد سازماندهی قوی برای تبیین و گسترش قانون اساسی در کشور تلاش کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در جلسه هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی با بیان اینکه هیچ نظم، مدیریت و حاکمیتی بدون اصول ثابت و قوانین اساسی شکل نخواهد گرفت، گفت: قانون اساسی به عنوان زیربنای انجام کارها و پیشبرد امور در جامعه، باید جامع و کامل باشد.

رئیس جمهور با انتقاد از عدم تبیین، ترویج و گسترش مناسب قانون اساسی در میان آحاد جامعه بویژه در میان دانشجویان به عنوان نخبگان کشور تصریح کرد: امروز در میان دانشجویان کشور که در رشته های مرتبط با قانون اساسی تحصیل می کنند، برخی آشنایی کافی با حقوق و مسئولیتهای اجتماعی خود ندارند که باید در این زمینه و در جهت تبیین و گسترش این حقوق و مسئولیتهای قانونی تلاش شود.

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت مدیریت یکپارچه در کشور، گفت: اگر بنیانها در یک جامعه محکم بوده و مسئولان آن جامعه صادقانه به مردم خدمت کنند و برقراری عدالت را در تمام فعالیتهای خود ملاک قرار دهند، نظام ما نظامی بالنده و مقتدر خواهد بود.

احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم توجه ویژه به حقوق اساسی مردم در تصمیم‌گیری‌ها تصریح کرد: یک حکومت اگر از حقوق مردم غافل شود، به طبقه ای جدا از مردم تبدیل می شود که در آن فساد و تبعیض رشد خواهد کرد.

یادآور می شود، در جلسه هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی علاوه بر ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه هیئت، مراحل تصویب پیش‌نویس آیین‌نامه تشکیلاتی و شرح وظایف هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین اعضای هیئت نظارت در زمینه چگونگی نحوه نظارت و همکاری اعضاء با دبیرخانه پیشنهاداتی ارائه کردند.

کد خبر 167132
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز