پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران اعلام کرد: از شنبه (دوم اردیبهشت )کسانی که سکه پیش خرید کرده‌اند ، می‌توانند یا سکه خود را تحویل بگیرند یا از 3 روش جایگزین استفاده کنند.

عباس کمره‌ای امروز در نشست خبری افزود: تاکنون 156 هزار قطعه سکه تمام بهار ازادی به کسانی که پیش خرید کرده‌اند تحویل داده شده است و بانک مرکزی همراه با آمادگی برای تحویل سکه 3 ابزار جایگزین را هم از روز شنبه برای اجرا به بانک ملی ایران ابلاغ کرده است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی گفت: برای کسانی که تمایل دارند بانک ملی ایران گواهی سپرده به میزان پیش خرید سکه صادر می‌کند که این گواهی سپرده با نام ، 2 ساله و با سود 24 درصد (از زمان پیش خرید) و معاف از مالیات صادر می‌شود که سود آن هر سه ماه قابل پرداخت است.

کمره‌ای در مورد دومین راه جایگزین تحویل سکه گفت: کسانی که سکه پیش خرید کرده‌اند چنانچه مایل باشند می‌توانند حواله سکه خود را در هر زمانی که بخواهند بر اساس قیمت همان روز به بانک بفروشند.

وی ادامه داد: در این روش دارنده حواله سکه بجای آنکه سکه دریافت کند و مشکل حفاظت از آن را داشته باشد، می‌تواند حواله آن را به نرخ روز و در هر زمانی به بانک ملی ایران بفروشد.

عضو هیئت مدیره بانک ملی سومین روش جایگزین تحویل سکه را دریافت اوراق بهادار بی نام ذکر کرد و گفت: در صورت تمایل شخص می‌تواند اوراق بهادار با قابلیت نقل و انتقال و خرید و فروش در بازار دریافت کند.

وی ادامه داد: در این اوراق تمام ضرایب ایمنی رعایت شده است و هر ورقه از آن دقیقا ارزش یک سکه را دارد و دارنده آن در نهایت تا پایان سال 1391 باید با مراجعه به بانک ، سکه یا مبلغ آن را تحویل بگیرد.

کمره‌ای در خصوص اختلال سامانه پرداخت سکه که باعث تاخیر در تحویل سکه شده بود ، گفت: با بررسی های انجام شده ظرفیت این سامانه افزایش یافته است و از شنبه این مشکل برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی هیچ محدودیتی برای تحویل سکه ندارد ،گفت: بهتر است در سال حمایت از تولید داخلی منابع کشور ترجیحا برای تامین مالی طرحهای تولیدی استفاده شود و به صورت سکه در گوشه ای معطل نماند ، از این رو بانک مرکزی ابزارهای جایگزینی را نیز طراحی کده است و از شنبه اجرا می کند تا در صورت تمایل شهروندان از آن استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره بانک ملی در خصوص ادامه پیش فروش سکه نیز گفت: پیش فروش سکه در آینده در صورتی که بانک مرکزی مجوز آنرا صادر کند به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

کد خبر 166979
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز