همشهری آنلاین: اخلال در سیستم بانکی برخی شعب موجب عدم عرضه سکه‌های پیش‌فروش شده به مردم شده است تا جایی که رئیس یکی از شعب اعلام کرده است مردم فردا برای تحویل سکه‌های پیش فروش مراجعه کنند.

علی‌رغم ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی مبنی بر عرضه سکه‌های پیش فروش شده و ابلاغ بانک ملی به شعب موردنظر به دلیل اخلال در سیستم سکه‌های پیش فروش شده تا کنون عرضه نشده است.

فارس نوشت که یکی از کارمندان یکی از شعب بانک ملی عنوان کرده است از ابتدای صبح تا کنون هیچگونه سکه‌ای عرضه نشده و دلیل آن اخلال در سیستم بانکی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا کنون افرادی برای دریافت سکه مراجعه کرده اند گفت:‌ بله؛ عده‌ای مراجعه کرده‌اند اما به آنها اعلام کردیم که به دلیل اخلال در سیستم فعلا سکه‌ای عرضه نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران نیز نوشت: روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده است که سکه‎های پیش فروش شده از 10 روز گذشته در اختیار بانک ملی قرار داده شده است و ناظران بانک مرکزی از ساعات اولیه در شعب منتخب مستقر شده‌اند.

این رسانه از حضور پر رنگ دلال‌ها در جلوی برخی شعب بانک نیز خبر داده است.

باشگاه خبرنگاران برخی نکات در این زمینه را به صورت زیر مطرح کرده است:

  • خریداران سکه‌های پیش فروش شده در شهرستان‌ها از فردا می‌توانند با مراجعه به شعب منتخب بانکی ملی سکه‌های خریدارای شده را دریافت کنند.
  • خریداران می توانند بجای دریافت سکه از سپرده یکساله با نرخ 20 درصد استفاده کنند.
  • عباس کمره ای گفت: در حدود 10 ماه پیش فروش، حدود 9 میلیون و پانصد هزار قطعه سکه تمام بهار آزادی پیش فروش شده است که به تدریج و متناسب با زمان ثبت نام و موعد تحویل به خریداران واگذار می‌شود.
  • رئیس شعبه یکی از بانک‌های ملی گفت: متقاضیان برای تحویل سکه‌های خود از فردا به بانک‌ها مراجعه کنند.
  •  نگرانی در خصوص تعداد عرضه سکه وجود ندارد و به اندازه 15 روز آینده نیز سکه در شعب بانک ملی موجود است.
  • به دلیل مشکلات نرم افزاری پیش آمده در برخی شعب بانکی ملی، عرضه سکه‌های پیش فروش شده به فردا موکول شد.
  • شنیده‌ها حاکی از این است بروز مشکل اینترنتی و پرداخت نشدن سکه‌های پیش فروش طی روز جاری به دلیل اختلال در سامانه بانک مرکزی است لذا شعب بانک ملی امکان اتصال به سامانه را نداشته‌اند.
  • برخی منابع نیز از رفع مشکل و واگذاری سکه‌ها خبر دادند.
کد خبر 166705
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز