سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان انگلیسی موفق به دستیابی به بینش‌های جدید در مورد دلایل ناباروری مردان شده‌اند که نویددهنده درمان‌های جدید در آینده است

اسپرم

به گزارش ایسنا،‌ باروری مردان تا پیش از این تا میزان زیادی نادیده گرفته شده و اغلب زنان مجبور به مصرف داروهای سنگین یا انجام روش‌های پرهزینه و تهاجمی بودند. این در حالی است که نیمی از مشکل ناباروری در میان زوج‌ها مربوط به مردان است.

اکنون بررسی یک جنبه حیاتی باروری مردان که چگونگی شناور بودن سلول‌های اسپرم بوده، دانشمندان دانشگاه بیرمنگام را قادر به شناسایی درمان‌های بالقوه جدید برای تشدید سلول‌های بارورکننده مرد کرده است.

این دانشمندان موفق به شناسایی نوعی ترکیبات شیمیایی شده‌اند که قابلیت شناوری سلول‌های اسپرم را افزایش داده و به باور دانشمندان می‌تواند به افزایش تعداد سلول‌های دارای قابلیت دستیابی به تخمک کمک کند.

محققان در حال حاضر در حال استفاده از این ترکیبات برای تولید یک ژل جدید هستند که شانس باروری طبیعی را بدون نیاز به روش‌های پرهزینه‌ای مانند لقاح مصنوعی، افزایش دهد.

این پژوهش همچنین می‌تواند به پزشکان در انتخاب سلول‌های سالم‌تر برای استفاده در روش‌های کمکی مانند لقاح مصنوعی و تلقیح داخل رحمی کمک کند.

درمان‌های باروری اساسا بر پایه کمک به اسپرم در دستیابی به تخمک است. اکثر این درمان‌ها شامل انجام عملیات تهاجمی بر روی زنان حتی در صورت سالم بودن آنها است.

دانشمندان اکنون در مراحل اولیه آزمایش‌هایی هستند که باعث شناور شدن اسپرم‌های بیشتر در گردنه رحم می‌شود بدین معنی که اسپرم بیشتری قادر به ورود در رحم خواهد بود. این کار باعث افزایش قدرت باروری خواهد شد.

دانشمندان در آزمایش‌های خود دریافتند که سلول‌های موفق‌تر اسپرم به شیوه‌های خاص، خود را حرکت می‌دهند. آنها اکنون در تلاش برای ثبت مولکول‌هایی هستند که قادر به افزایش این حرکت اسپرم‌ها با هدف ترکیب آنها در یک ژل هستند تا زوج‌ها بتوانند از آن برای افزایش قدرت باروری مردان استفاده کنند.

کد خبر 166700
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز