همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مشکلات مالی شدید سازمان تأمین اجتماعی گفت: فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس تامین اجتماعی باشد، دولت بعد از مدت‌ها پذیرفته که به این سازمان بدهکار است و باید بدهی خود را پرداخت کند.

سید جواد زمانی

سید جواد زمانی در گفتگو با همشهری آنلاین با اشاره به بدهی چند هزار میلیاردی دولت به سازمان تأمین اجتماعی گفت: در زمان روسای قبلی تامین اجتماعی دولت همواره بدهی خود را به این سازمان انکار می‌کرد اما پس از انتصاب سعید مرتضوی به ریاست تأمین اجتماعی دولت اعلام کرد که به این سازمان بدهی دارد و بدهی خود را پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: دولت تاکنون بدهی تأمین اجتماعی را پرداخت نکرده و با توجه به اتفاقات پیش آمده برای مرتضوی و سازمان تأمین اجتماعی، این سوال پیش می‌آید که آیا دولت بدهی خود را به تامین اجتماعی خواهد پرداخت یا خیر.

زمانی پرداخت بدهی تامین اجتماعی را عامل مهمی در رفع مشکلات مالی این سازمان دانست و تأکید کرد: هم اکنون که دولت به صراحت بدهی چند هزار میلیاردی خود را به تامین اجتماعی پذیرفته است، فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس این سازمان باشد، دولت موظف است بدهی خود را به طول کامل پرداخت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با استعفای مرتضوی از ریاست تامین اجتماعی گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که آیا مرتضوی استعفای خود را به وزیر کار و رئیس جمهوری داده است یا نه، اما امیدواریم با توجه به قولی که وی به مجلس و استیضاح‌کنندگان داده است از ریاست تامین اجتماعی کناره گیری کند.

همزمان با انتصاب جنجالی سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی، دولت به صورت کاملا ناگهانی و غیرقابل باور ، اعلام کرد که تمام بدهی‌ 35 هزار میلیارد تومانی خود را به این سازمان پرداخت کرد. این در حالی بود که در دوره ریاست 4 رئیس پیشین تامین اجتماعی در طول دولت نهم و دهم، دولت بدهی به سازمان تامین اجتماعی را رد کرده بود و مسئولان این سازمان نیز در مقابل این ادعای رئیس جمهوری واکنش چندانی نشان نداده بودند.

سرانجام با اعلام طرح استیضاح وزیر کار به دلیل انتصاب مرتضوی و حکمیت احمد توکلی در این میان، روز گذشته با اتکا به قول شرف مرتضوی برای کناره گیری از تامین اجتماعی، مجلس از استیضاح وزیر کار صرف نظر کرد. اما هنوز خبری از ارسال استعفای مرتضوی به وزیر و رئیس جمهوری وجود ندارد و هنوز مشخص نیست که آیا او به تعهد و قول خود در مقابل مجلس پایبند خواهد بود یا خیر.

کد خبر 166515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز