یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد به همراه عبدالرضا شیخ‌الاسلامی، وزیری که قرار بود به دلیل انتصاب سعید مرتضوی به مدیریت عاملی صندوق تامین اجتماعی در جلسه دیروز استیضاح شود تا پشت در صحن علنی هم رفت اما پس ازآنکه نامه حدادعادل به مجلس خوانده شد که در آن نامه از نمایندگان استیضاح‌کننده خواسته شده بود که بنا به قولی که سعید مرتضوی برای استعفا از سمتش داده است امضای استیضاح خود را پس بگیرند، استیضاح منتفی شد.

مجلس

کمتر محتمل به‌نظر می‌رسد که سعید مرتضوی مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در جریان جلساتش با احمد توکلی و غلامعلی حدادعادل و تصمیمش برای استعفا قرار نداده باشد یا دولت در جریان نامه‌ای که حدادعادل در ساعات پایانی شنبه درباره استعفای مرتضوی منتشر کرد قرار نگرفته باشد. با این احوال شاید احمدی‌نژاد با آگاهی از لغو استیضاح دیروز تا آستانه ورود به صحن علنی مجلس رفت که به مجلس بفهماند مفهومی به نام حکمیت و مصلحت‌اندیشی را در ماجرای استیضاح قبول ندارد، برای دفاع از وزیر و اقدام وزیرش آماده است و به کسی تعهدی برای پذیرش استعفا نداده است.

این اتفاق هم افتاد و در شرایطی که مثل جریان انتصاب محمدشریف ملک‌زاده و استیضاح وزیر امور خارجه همه‌چیز می‌رفت که ختم به خیر شود، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت بخشی از صحبت‌های محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور را به نمایندگان پیامک کرد که گفته بود دولت تعهدی برای استعفای مرتضوی به نمایندگان نداده است. بعد هم سایت ریاست‌جمهوری نوشت که رئیس‌جمهور در حاشیه حضورش در مجلس به محمد‌حسن ابوترابی 3 بار گفته است دولت هیچ تعهدی در این خصوص نداده است. این اطلاع‌رسانی وقتی تکمیل شد که ایرنا، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی به نقل از سایت سازمان تامین اجتماعی از انتصاب هدایت‌الله ادیب‌نیا به‌عنوان معاون درمان صندوق تامین اجتماعی با حکم سعید مرتضوی خبر داد.خبری که تاریخ آن به دو شب گذشته برمی‌گشت اما مجددا توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد. با این حال برخی از نماندگان مجلس اعلام کردند که درصورت انجام نشدن این استعفا موتور استیضاح دوباره روشن خواهد شد.

‌رأی دوباره به فوریت

همچنین دیروز مجلس شورای اسلامی که پیش از این یک بار به فوریت طرح تغییر نحوه سؤال از رئیس‌جمهور رای داده و سپس کلیات آن را رد کرده بود. با رای بیشتر و این بار با 148رای فوریتش را تصویب کرد. فوریت این طرح با درخواست 50نماینده دوباره به جریان افتاد. رسایی و هدایتخواه، 2عضو جبهه پایداری از مخالفان 2فوریت این طرح بودند. در صورت تصویب کلیات این طرح پس از هر سؤالی که در مجلس از رئیس جمهور پرسیده می‌شود از نمایندگان رای گیری می شود و چنانچه پاسخ‌های ارائه شده قانع کننده نباشد و عدد آنها به 6 برسد طرح استیضاح رئیس جمهور در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

کد خبر 166433
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز