همشهری آنلاین: درگیری بین مهاجمان انتحاری و نیروهای امنیتی افغانستان که در مناطق مختلف شهر کابل از جمله 'کارته چهار'، منطقه وزیر اکبر خان و نیز پل چرخی که حدود ساعت 14 روز یکشنبه به وقت محلی آغاز شد، همچنان ادامه دارد و صدای تیراندازی و انفجارهای مهیب همچنان شنیده می شود.

درگیری مهاجمان انتحاری با نیروهای امنیتی در کابل

به گزارش خبرنگاران ایرنا از کابل مهاجمان ضمن نفوذ به ساختمان نیمه کاره ای در مقابل پارلمان افغانستان، اقدام به پرتاب راکت به سوی ساختمان مجلس کرده اند.

درگیری در چهار راه زنبق کابل که سفارتخانه برخی کشورهای همسایه افغانستان و نیز خارجی در این محدوده قرار دارد در جریان است و صدای تیراندازی بین نیروهای امنیتی و مهاجمان نیز شنیده می شود.

بر اساس گزارش ها یک فروند راکت نیز به مقر نیروهای خارجی کمک کننده به امنیت افغانستان (آیساف) در کابل اصابت کرد.

مقر آموزش نیروهای نظامی افغانستان در منطقه پل چرخی در شرق کابل نیز هدف حمله قرار گرفت و درگیری در این محل ادامه دارد.

اگرچه نیروهای امنیتی توانسته اند کنترل منطقه درگیری را در دست بگیرند اما مهاجمان دستگیر نشده اند و در داخل یک ساختمان نیمه کاره اقدام به شلیک سلاح های سنگین و سبک می کنند.

تاکنون نیروهای امنیتی افغانستان در مورد جزئیات این درگیری که همچنان ادامه دارد اطلاعاتی اعلام نکرده اند و از اهداف و تعداد مهاجمان نیز خبری در درست نیست.

مهاجمان ابتدا داخل ساختمان 'هتل کابل استار' که روبروی سفارت یکی از کشورهای همسایه افغانستان است شدند و سپس به ساختمان نیمه کاره ای که در این محدود قرار داشت نفوذ کردند و به درگیری ها ادامه دادند.

یک سرباز پلیس به خبرنگار ایرنا گفت: چهار حمله انتحاری امروز در چهار راه زنبق کابل و در محدوده 'غضنفر بانک' انجام شد و چندین فروند راکت نیز به سمت سفارت آمریکا پرتاب شده است.

بر اساس این گزارش ها گفته شد که چندین مهاجم انتحاری نیز وارد پارلمان افغانستان شده اند.

کد خبر 166388
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز