شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا اولین سخنرانی خود پس از پایان گرفتن آخرین دور از درمان تومور سرطانی بدخیمش در کوبا را در کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس برگزار کرد.

چاوز

چاوز که برای برگزاری این سخنرانی دو ساعت با تاخیر حاضر شد به هزاران نفر از طرفداران خود گفت که از وضعیت سلامت خوبی برخوردار است اما پس از آن اعلام کرد قرار است روز شنبه برای انجام پرتو درمانی دوباره به کوبا بازگردد.

وی همچنین در سخنرانی خود گفت نمی‌داند که می‌تواند در نشست آمریکای شمالی و جنوبی که قرار است این آخر هفته در کلمبیا برگزار شود حضور داشته باشد یا نه. در حال حاضر دفتر چاوز اعلام کرده که وی دو دور دیگر پرتو درمانی در کوبا در پیش رو دارد اما انتظار می‌رفت این درمان‌ها پس از بازدیدی کوتاه از نشست دو آمریکا در شهر بندری کارتاجنا کلمبیا آغاز شوند.

پیش از این قرار بود چاوز برای حضور در ضیافت شام این نشست و بازدیدی کوتاه از آن روز جمعه وارد کارتاجنا شود اما وی در عوض به مناسبت دهمین سالگرد بازگشتش به قدرت در کاخ ریاست جمهوری در کاراکاس به سخنرانی پرداخت. وی پس از یک نظرسنجی کلامی از هزاران نفر از طرفدارانش که در مقابل کاخ ریاست جمهوری جمع شده بودند اعلام کرد که روز شنبه به کوبا باز خواهد گشت و نمی‌داند که به کلمبیا خواهد رفت یا نه.

بر اساس گزارشی از بی بی سی، هوگو چاوز که از سال 1999 قدرت را در ونزوئلا به دست گرفته است با وجود ابتلا به سرطان و مشکلات جسمانی ناشی از آن امیدوار است بتواند در انتخابات ریاست جمهوری اکتبر پیروز شود.

کد خبر 166087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز