همشهری آنلاین: پس از واکنش شدید آیت الله مکارم شیرازی نسبت به اظهارات احمدی نژاد در تاجیکستان که از فردوسی به عنوان نجات‌بخش مکتب پیامبر گرامی اسلام نام برده بود آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی نیز گفت: کسانی که فردوسی را نجات‌بخش اسلام می‌دانند دنبال نفی روحانیت هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، محمود احمدی‌نژاد در جریان سفر نوروزی خود به دوشنبه پایتخت تاجیکستان، در اجتماع ایرانیان مقیم تاجیکستان در محل خانه فرهنگ ایرانیان گفته است: فردوسی مکتب پیامبر گرامی اسلام را نجات داده و بار حقیقی این مکتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ایران گذاشت و این ملت نیز الحق به خوبی از عهده ایفای این مسئولیت برآمد.

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در آغاز سال جاری در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخن یکی از مسئولان مبنی بر اینکه اسلام توسط بنی‌امیه و بنی‌عباس خراب شده بود و فردوسی آمد و مکتب پیامبر (ص) را نجات داد، اظهار داشت: این سخن ظلم بزرگی است به علمایی که از ابتدا تا امروز به دنبال حفظ مکتب اسلام و تشیع بوده و هستند. یعنی شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی و...، که سال‌ها زندان را تحمل کرده و خونشان نیز در این راه ریخته شده است،‌ اسلام را نجات نداده‌اند و فردوسی آن را نجات داده است.

آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز روز گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفته است: کسی که می‌گوید فردوسی اسلام را نجات داد به دنبال کمرنگ کردن نقش فقاهت و مرجعیت است. اگرچه شعرا مفاخر فرهنگی ما هستند و از دست دادن آن ضایعه است اما فردوسی با کدام شعرش اسلام را نجات داد؛ آیا کربلا و خون شهدا و فقها و مراجع در طول تاریخ اسلام، اسلام را نجات دادند یا شعرا.

وی افزوده است: این جمله مضحک و خنده‌داری است و افرادی که آن را می‌گویند دنبال کمرنگ کردن نقش مرجعیت و فقها هستند و نفی روحانیت را دنبال می‌کنند.

کد خبر 165985
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز