سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

هاشمی‌طبا: به اعتقاد من صحبت‌های اخیر وزیر ورزش و جوانان که گفته بود فدراسیون فوتبال مستقل از دولت است و باید درآمدزایی کند کاملا صحیح است.

به‌نظر من وزیر درست می‌گوید چون نه تنها فدراسیون فوتبال که همه فدراسیون‌ها مستقل و غیردولتی هستند و این مسئله به آنها اجازه می‌دهد که فارغ از شرط و شروط سازمان‌های دولتی به کسب درآمد بپردازند. فدراسیون باید همت کند و از راه‌های مختلف درآمد به دست بیاورد. در این بین اگر دولت هم کمک مالی کند که بهتر، در غیراین صورت نباید نگاه فدراسیون به دست دولت باشد. فدراسیون‌های ورزشی باید روی پای خود بایستند و برای کسب درآمدشان در جست و جوی راه‌های خوب باشند. چگونه می‌شود که فدراسیون فوتبال نتواند اسپانسر بگیرد؟

در دوره‌های قبلی، فدراسیون فوتبال این توانایی را داشت که سرمایه جذب کند. ضمن اینکه درصورت صعود تیم ملی به جام جهانی پول خوبی به فدراسیون ایران داده می‌شود. به‌عنوان نمونه دادکان از جاهای مختلف برای فدراسیون پول می‌آورد و پس از صعود تیم ملی به جام جهانی بدهی‌ها را پرداخت کرد. اگر فدراسیون‌ها به‌صورت شفاف اعلام کنند که چه هزینه‌ها و درآمدهایی دارند بسیاری از مشکلات حل می‌شود. وقتی مردم تا این حد پیگیر اوضاع فدراسیون فوتبال هستند، چرا نباید بدانند در آن‌چه می‌گذرد؟ من در این جریان حق را به وزیر ورزش و جوانان می‌دهم چون یکی از کارهای فدراسیون کسب درآمد است و اینکه کفاشیان گفته که فدراسیون نمی‌تواند درآمدزایی کند، خیلی بد است. مگر کفاشیان منتخب دولت است که از دولت انتظار کمک مالی دارد؟در دوره‌ای که شرکت ایرانول اسپانسر فدراسیون شد، دولت هیچ نقشی نداشت. اکنون هم فدراسیون باید تلاش کند که با بازاریابی خوب جذب سرمایه کند. این کار شدنی است.

ضمنا نقش اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم فقط حضور در نشست‌ها و جلسات نیست و به‌عبارتی مسئولیت آنها تنها یک سمت نیست، بلکه به احساس مسئولیت، تفکر و کار نیاز دارد. نمی‌شود که عضو هیأت رئیسه فقط در جلسات شرکت کند و بعد بگوید نمی‌تواند کاری کند. پس حضور او در هیأت رئیسه بی‌خود و بی‌جهت بوده است. بحث اصلی این است که فدراسیون به دولت باید فقط به‌عنوان یکی از راه‌های کسب درآمد فکر کند، چون فدراسیون‌های ورزشی اصلا بودجه دولتی ندارند و دولت هم هیچ تعهدی برای کمک مالی به آنها ندارد.

 

کد خبر 165757
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز