همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی از تهیه ‌گزارش تخلفات دولت در فاز اول یارانه‌ها و همچنین ارجاع موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی به هیئت عالی حل اختلاف قوا خبر داد.

جلسه اعضای کمیسیون ویژه طرح تحول امروز دوشنبه برگزار شد که حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی دولت و رئیس کمیسیون اصل 44 مجلس با اشاره به این جلسه مطالبی را مطرح کرده که مهمترین آنها به نقل از فارس در زیر آمده است:

  • دستورکار این جلسه بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان مجلس در مورد اعمال ماده 233 آئین‌نامه داخلی در مورد تخلف از قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بود.
  • در جلسه امروز تقاضای 18 نفر از نمایندگان که درخواست کرده بودند عملکرد دولت در مورد هدفمندی یارانه‌ها طبق ماده 233 بررسی شود، مورد بحث قرار گرفت و در نهایت مقرر شد گزارشی در مورد عملکرد دولت در فاز اول تهیه شود. بعد از اینکه گزارش کمیسیون تهیه شد، اگر اعضای کمیسیون این گزارش را تصویب کنند، گزارش به صحن می‌رود و در صورت تصویب در صحن و تایید تخلف دولت گزارش به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.
  • عملکرد دولت در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها به هیئت حل اختلاف بین دولت و مجلس ارجاع شده و این موضوع در آنجا بررسی شود.
  • برخی از نمایندگان معتقدند که چون در ایام تصویب بودجه هستیم، باید اجرای فاز دوم را همزمان در دستورکار قرار دهیم و نظر برخی دیگر از نمایندگان این است که اجرای فاز دوم را به بعد از بررسی نکات مثبت و منفی و رفع ضعف‌ها در بخش اول موکول کنیم.
کد خبر 165567
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز