دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آ‌نلاین: در حالی که پیش از این اعلام شده بود دریافت نکردن یارانه نقدی اختیاری است، اما ظاهرا تصمیم گرفته شده برای متناسب‌کردن دخل‌وخرج خود در پرداخت یارانه این پروژه را به شکل دیگری اجرایی کند.

به گزارش ایسنا، با وجود تاکید دبیر ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها مبنی بر اختیاری‌بودن انصراف از دریافت یارانه سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها پیش از ایام نوروز پیامک‌هایی را برای عده‌ای از دریافت‌کنندگان یارانه ارسال کرد که براساس آن از آنها خواسته شده بود از دریافت یارانه انصراف بدهند.

 این پیامک‌ها در راستای مکاتبه‌هایی بود که پیش از آن وعده‌اش توسط دبیر ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها برای دعوت به انصراف اقشار مرفه داده شده بود. با این وجود رئیس سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها چند شب پیش در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که دولت خود مابه‌التفاوت یارانه‌ افرادی که برای آنها پیامک ارسال شده را واریز نکرده است.

 در این روش در واقع هم دولت به گفته خود مبنی بر عدم حذف یارانه‌ اقشار بدون اطلاع آنها عملکرده و یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی را به حساب آنها واریز کرده است و هم از سوی دیگر با عدم واریز یارانه‌ 28 هزار تومانی تلاش کرده بخشی از منابع لازم برای افزایش یارانه‌ نقدی در مرحله‌ دوم را فراهم کند.

 با این وجود از افرادی که یارانه‌ 28 هزار تومانی آنها واریز نشده، درخواست شده در صورت نیاز به این رقم نسبت به اعلام عدم انصراف خود از دریافت یارانه‌ نقدی اقدام کنند، اما روز گذشته تعدادی از شهروندان طی تماس با ایسنا، اعلام کردند که با وجود دریافت پیامک انصراف، یارانه‌ 28 هزار تومانی نیز به حساب آنها واریز شده است.

 در حال حاضر مشخص نیست ملاک برای تشخیص اقشار مرفه چه بوده است؟ هم‌اکنون مراجعات مردم به مراجع ذی‌ربط نشان می‌دهد که افراد دریافت‌کننده‌ پیامک از همه اقشار جامعه هستند و به قشر خاصی منحصر نمی‌شود.

 با این وجود متاسفانه نه مسوولان سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها و نه دبیرخانه ستاد هدفمند‌سازی یارانه‌ها در این زمینه پاسخ‌گو نیستند. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی بهتر است به یک اطلاع‌رسانی کامل درباره‌ نحوه شناسایی خانوارها برای عدم واریز مابه‌التفاوت یارانه نقدی صورت بگیرد.

کد خبر 165542
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز