گروه حوادث: 2 آتش‌نشان تهرانی بعد از پیداکردن 226 میلیون تومان چک بانکی، گشتند و گشتند تا اینکه با پیدا کردن صاحب چک‌ها، امانت میلیونی را به وی برگرداندند.

آتش نشانان

مجید یادگاری و جوان شیرین زاده، 2 آتش‌نشان ایستگاه 4 تهران هستند که چند روز قبل در شیفت غیرکاری و هنگام عبور از یکی از خیابان‌های تهران، 4 فقره چک بانکی دیدند که در گوشه‌ای افتاده بود. آنها بعد از برداشتن چک‌ها متوجه شدند که مبلغ درج شده در آنها مجموعا 226‌میلیون تومان است. از آنجا که شیفت کاری آنها به اتمام رسیده بود، چک‌ها را همراه خودشان به خانه بردند تا صبح روز بعد صاحب آنها را پیدا کنند.

یکی از آنها در تشریح ماجرا می‌گوید: روز بعد که شیفت کاری هر دوی ما بود، پس از مشورت با رئیس ایستگاه و جست‌وجوهای انجام شده توانستیم شماره تلفن صاحب چک‌ها را پیدا کنیم. بعد از تماس با این فرد ماجرای پیدا کردن چک‌ها را برای او شرح دادیم و برای تحویل آنها با وی در داخل ایستگاه قرار گذاشتیم. وقتی این مرد به ایستگاه آمد، باورش نمی‌شد که چک‌هایش پیدا شده و از این بابت حسابی شوکه شده بود. او که ‌ 65 ساله است گفت که بعد از گم کردن چک‌ها متوجه ماجرا شده و از این نگران بوده که از این چک‌ها سوءاستفاده شود. ما بعد از تنظیم صورتجلسه‌ای با حضور مسئولان ایستگاه، تمامی چک‌ها را به وی تحویل دادیم و او را از نگرانی خارج کردیم.

صاحب چک‌ها نیز بعد از دریافت آنها گفت: از این کار خداپسندانه که توسط آتش‌نشانان صورت گرفت خیلی خوشحالم و خدا را شاکرم. این صداقت و جوانمردی کار بزرگی است و هیچ وقت فکر نمی‌کردم که آتش‌نشانان چک‌های گمشده را به من برگردانند.

کد خبر 165551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز