یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

گروه حوادث: نوروز امسال گرچه برای خیلی‌ها پر از شیرینی و تفریح بود اما حوادث تلخی را به‌دنبال داشت که بعضی از هموطنان‌مان را به سوگ نشاند.

now

 نخستین حادثه دلخراشی که در آستانه سال نو رخ داد، شهادت 3نفر از پاسداران سپاه هنگام عملیات نجات بود. به‌دنبال بارش سنگین برف در شمال غرب کشور، تعدادی از سنگرهای سپاه پاسداران که برای ایجاد امنیت در مرزها برپا شده بود، دچار برف‌گرفتگی شد و تعدادی از پاسداران برای نجات افراد حاضر در سنگرهای برف گرفته راهی آنجا شدند.

در جریان عملیات نجات سربازان و پاسداران از سنگرها، 3نفر از پاسداران به نام‌های روح‌الله شکارچی،سعید غلامی شهروز و محمد سلیمانی در نقطه صفر مرزی و در ارتفاعات جاسوسان شمال‌غرب کشور به‌دلیل سرمای شدید دچار یخ‌زدگی شده و به شهادت رسیدند. پیکر این افراد وقتی به بیمارستان انتقال یافت که هر سه نفر آنها دیگر نفس نمی‌کشیدند و تلاش برای نجات جان آنان بی‌نتیجه بود. براساس این گزارش، لشکر عملیاتی علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) از تیرماه امسال در منطقه کردستان و غرب کشور، مشغول انجام عملیات به‌منظور پاکسازی این مناطق از اشرار و ضدانقلاب است و شهدای این حادثه از اعضای این لشکر بودند.

شلیک به محیط‌بان

نخستین حادثه‌ای که امسال برای محیط‌بانان کشور رقم خورد، در استان گلستان رخ داد. ابوالفضل جلالی‌راد، محیط‌بان وظیفه‌شناس استان گلستان شامگاه پنجم فروردین زمانی که برای گشتزنی به پارک ملی گلستان رفته بود متوجه 6 شکارچی غیرمجاز شد که بدون مجوز به منطقه حفاظت‌شده وارد شده بودند. او با مشاهده شکارچیان شروع به تعقیب آنها کرد اما در جریان این تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز محیط‌بان وظیفه‌شناس را از فاصله 3متری به گلوله بستند و به‌شدت مجروح کردند. پیکر محیط‌بان مجروح که هدف اصابت 58 گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد و بعد از انجام عمل جراحی، تعدادی از گلوله‌های ساچمه‌ای که به شکم وی اصابت کرده بود از بدن او خارج شد و هم‌اکنون تلاش برای خارج‌کردن بقیه گلوله‌ها از بدن این محیط‌بان ادامه دارد.

انتقام اسیدی

نخستین حادثه اسیدپاشی امسال 10ساعت بعد از تحویل سال نو در غرب تهران رخ داد. قربانی این حادثه دختر جوانی بود که عصر یکم فروردین برای دیدن پسر مورد علاقه‌‌اش به محلی در غرب تهران رفته بود اما ناگهان صدای فریاد او به هوا بلند شد. رهگذران با شنیدن صدای دختر جوان، متوجه پسری شدند که سوار یک خودروی پژو206 شد و به سرعت محل را ترک کرد. آنها با عجله به کمک دختر جوان شتافتند و او را که از ناحیه صورت دچار سوختگی شده بود به بیمارستان انتقال دادند. در همان معاینات اولیه مشخص شد که دختر جوان از ناحیه 2 چشم و صورت دچار سوختگی شدید با اسید شده و چشمانش در خطر کوری است. در همین حال به دستور بازپرس شهریاری، کشیک ویژه قتل تهران، تحقیقات برای دستگیری عامل اسیدپاشی شروع شد.

تحقیق از دختر جوان نشان می‌داد که متهم فراری پسری25 ساله است که قصد ازدواج با قربانی را داشته اما وقتی با جواب منفی این دختر روبه‌رو شده، به بهانه ملاقات وی را به محل قرار کشانده و به‌صورتش اسید پاشیده است. با به دست آمدن این اطلاعات تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کامیون قاتل

بریده شدن ترمز کامیون عراقی نخستین حادثه مرگبار کامیونی امسال را در محور پلدختر، کوهدشت در استان لرستان رقم زد. این حادثه ساعت 11 دوم فروردین رخ داد و پس از آنکه یک دستگاه کشنده بنز عراقی در این محور ترمز برید، با یک کشنده دیگر و یک مینی بوس و یک کامیون اسکانیا برخورد کرد. در این حادثه 4 نفر کشته و 6 نفر نیز مجروح شدند که تمامی این افراد از سرنشینان مینی‌بوس بودند. بعد از انتقال مجروحان به بیمارستان، بررسی کارشناسان پلیس راه برای مشخص شدن علت حادثه شروع و در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که بریده شدن ترمز کشنده عراقی عامل این حادثه مرگبار بوده است.

مرگ خاموش مسافران

2 مسافر نوروزی نخستین قربانیان گازگرفتی امسال لقب گرفتند. این دو مسافر که اهل شهرستان ساری بودند برای تفریح به شهرستان لنگرود رفته و به‌علت سرد بودن هوا برای گرم کردن چادر خود از گاز پیک نیک استفاده کرده بودند. زمانی که آنها در داخل چادر به خواب رفته بودند بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن دچار گازگرفتگی‌شده و جان خود را از دست دادند. ماموران پلیس لنگرود فردای آن شب وقتی در جریان این حادثه قرار گرفتند راهی محل شده و با اجساد بی‌جان قربانیان روبه‌رو شدند. بعد از بررسی‌های اولیه اجساد قربانیان به پزشکی قانونی انتقال یافت.

تصادف خونین

نخستین حادثه اتوبوسی امسال ساعت 14:40 بعد از ظهر اول فروردین در جاده مرند - جلفا رخ داد. در این حادثه یک دستگاه اتوبوس که از تهران عازم ارمنستان بود ناگهان از مسیر منحرف و واژگون شد. به‌دنبال این حادثه تیم‌های امدادی راهی محل شدند و مصدومان را به بیمارستان مرند انتقال دادند. بر اثر این حادثه 2 نفر از مسافران اتوبوس جان باختند و 21 نفر دیگر مجروح شدند.

دستگیری در تعطیلات

مرد جنایتکاری که دایی خود را در جریان یک درگیری به قتل رسانده بود، نخستین قاتل فراری بود که امسال و در تعطیلات نوروز دستگیر شد. تیر ماه سال 78 ماموران پلیس آگاهی شهرستان کاشان از درگیری مرگبار دایی و خواهرزاده‌ای در یکی از محلات این شهر باخبر شدند. ماموران پس از حضور در محل با پیکر بی‌جان مرد 56 ساله روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که عامل این جنایت کسی نیست جز خواهرزاده 28ساله مقتول.

این مرد بعد از قتل دایی‌اش، بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود. از همان زمان تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که مرد جنایتکار از استان اصفهان گریخته و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفته است. با گذشت چند سال از این جنایت، جست‌وجو برای دستگیری قاتل فراری به نتیجه‌ای نرسید و گرچه پلیس ردی از او در چند استان به دست آورد اما مرد جنایتکار هر بار پیش از رسیدن ماموران به مخفیگاهش متواری می‌شد. سرانجام پس از گذشت 12سال از جنایت، تحقیقات پلیس به نتیجه رسید و مخفیگاه متهم فراری در اصفهان شناسایی شد.

کارآگاهان در جریان تجسس‌ها دریافتند که متهم با تغییر چهره و هویت خود، در تعطیلات نوروز به اصفهان بازگشته است. با کشف این سرنخ ماموران متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کرده و به اداره آگاهی منتقل کردند. متهم ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه نشان دهد و مدعی بود که ماموران او را به اشتباه دستگیر کرده‌اند اما وقتی با دلایل کارآگاهان روبه‌رو شد لب به اعتراف گشود. سرهنگ حسین حسین‌زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان این خبر گفت: متهم در بازجویی‌ها اعتراف کرد که به خاطر اختلافاتی که با دایی خود داشته او را با ضربه چاقو به قتل رسانده و در این مدت در استان‌های مختلف فراری بوده تا اینکه بعد از 12 سال به تصور اینکه آب‌ها از آسیاب افتاده، به اصفهان برگشته که توسط پلیس دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

کد خبر 164459
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز