همشهری آنلاین: رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران با اشاره به افزایش سرسام آور هزینه های آزمایشگاههای طی سال گذشته هشدار داد که بحران اقتصادی در کمین آزمایشگاههای تشخیصی است.

آزمایشگاه تشخیصی

به گزارش مهر، دکتر سیدحسین فاطمی با اشاره به مشکلات جامعه آزمایشگاهیان در حال حاضر، گفت: آزمایشگاهیان از اواخر سال 90 با افزایش سرسام آور افزایش دستمزد کارکنان و افزایش 40 تا100درصدی قیمت مواد و اقلام مصرفی آزمایشگاه روبرو بودند در حالیکه متاسفانه تعرفه‌های آزمایشگاهی ثابت ماندند.

 وی افزود: با وجود مکاتباتی که در این خصوص با مسئولان انجام شده، تاکنون جواب منطقی به مشکلات آزمایشگاهها داده نشده است.

 رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران تصریح کرد: اگر در این مورد، چاره ای اندیشیده نشود آزمایشگاههای کشور برای ادامه خدمت رسانی دچار اشکال و بحران می شوند.

 وی ادامه داد: با اینکه طبق قانون، بیمه‌های درمانی می‌باید پس از 60 روز، مطالبات آزمایشگاهها را پرداخت نمایند اما تا نیمه فروردین ماه امسال، بعضی از موسسات بیمه‌ای از تیرماه سال 90 مطالبات آزمایشگاهها را پرداخت ننموده‌اند. این موضوع زمانی شکل حادتری به خود می‌گیرد که بدانیم شرکتهای فروشنده مواد مصرفی، برای فروش کیت‌ها تقاضای پرداخت نقدی دارند.

 فاطمی در پایان در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی بالینی ایران در سال 91 گفت: برگزاری بازآموزی‌های مدون و غیر مدون برای جامعه آزمایشگاهیان کشور، پیگیری مطالبات آزمایشگاهیان کشور و تعرفه گذاری واقعی خدمات آزمایشگاهی با کمک سایر انجمنها با توجه به نوسانات ارز از جمله اقدامات این انجمن در سال جاری خواهد بود.

کد خبر 165386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز