پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بیمه ایران از شهروندان خواست برای تکمیل بیمه نامه‌های شخص ثالث و خرید الحاقیه اقدام کنند.

بیمه خودرو

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ جواد سهامیان مقدم افزود: اگر این اقدام بموقع صورت نگیرد و بیمه گذران دچار حادثه شوند ، شرکت‌های بیمه تنها حداکثر میزان پرداختی را که در بیمه نامه ها ذکر شده است، متعهد خواهند بود و تعهدات بیشتر بر عهده بیمه گذار خواهد بود.
وی افزود: شعب و نمایندگی‌های داخل کشور این شرکت آماده صدور الحاقیه و صدور بیمه نامه‌های جدید به بیمه گذاران هستند.

مدیر عامل شرکت بیمه ایران با بیان اینکه شرکت‌های بیمه و بیمه ایران میزان حق بیمه دریافتی را افزایش نخواهند داد، گفت: در مقابل افزایش 40 درصد میزان دیه سال 91 دریافت حق بیمه دریافتی از بیمه‌گذاران کمتر از 30 درصد خواهد بود.

سهامیان مقدم با اشاره به اینکه نهایت میزان دیه یک مرد مسلمان درماه های غیر حرام 94میلیون و 500 هزار تومان برای سال 91 تعیین شده است، ادامه داد: این نرخ در ماه‌های حرام 126 میلیون تومان در نظر گرفته شده است از این رو مردم باید هرچه سریع تر برای دریافت الحاقیه ها بر اساس نرخ جدید اقدام کنند تا با مشکل روبرو نشوند.

سهامیان مقدم گفت: شرکت‌های بیمه مکلفند از این پس حداقل تعهدات بیمه‌نامه ‌های خود را تا سقف 126 میلیون تومان در بخش جانی و 3 میلیون و 150 هزار تومان در حوزه مالی تنظیم کنند.

رئیس هیات مدیره بیمه ایران باردیگر از بیمه گذاران درخواست کرد: از همین لحظه به شعب و نمایندگی‌های شرکت های بیمه طرف قرارداد خود مراجعه و با خرید بیمه‌نامه برای خرید و صدور الحاقیه براساس تعهدات سال آینده اقدام کنند.

بنابراین گزارش مدیر نظارت فنی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سقف تعهدات بیمه نامه های شخص ثالث را در سال جدید 126 میلیون تومان اعلام کرده و از شهروندان خواسته است برای افزایش سقف تعهدات بیمه نامه خود اقدام کنند.
خانم شرافت افزوده است : تفاوت بیمه نامه های مالکان خودروها که در سال 90 صادر شده است برای مدت باقی مانده به صورت روز شمار دریافت می شود.

خانم شرافت ، مابه التفاوت بیمه نامه ها را بستگی به عوامل مختلفی مانند سابقه بیمه گزار ، کاربری وسیله نقلیه ، سوابق تخلف رانندگی و مدت اعتبار باقیمانده ، دانست.

وی پوشش بیمه 90 میلیون تومانی را با توجه به افزایش دیه به 126 میلیون تومان در سال 91 برای بیمه گزاران کافی ندانست و تاکید کرد : بیمه گزاران برای اینکه بتوانند از تمام خدمات مربوط به شرکتهای بیمه بهره مند شوند باید سقف تعهدات بیمه نامه خود را افزایش دهند.

خانم شرافت همچنین میزان تعهدات مالی را معادل سه میلیون و 150 هزار تومان اعلام کرد و افزود : این میزان تعهدات در بخش حوادث راننده باید با سقف 126 میلیون تومانی صادر شود.

بنابر این گزارش سخنگوی قوه قضائیه پیش از این نرخ دیه سال1391 را 94 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرده و افزوده است به نرخ دیه در ماه های حرام ، یک سوم مبلغ ، اضافه می شود.

رئیس کل بیمه مرکزی هم در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، ابلاغیه وزارت دادگستری در مورد مبلغ دیه در سال 1391 را ابلاغ کرده است.

در بخشنامه سید محمد کریمی رئیس شورای عالی بیمه که 22 اسفند به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده است ،این شرکت‌ها موظف شده‌اند برای همه بیمه نامه‌های شخص ثالث معتبر که در سال 1390صادر کرده‌اند، الحاقیه افزایش تعهدات بدنی به مبلغ حداقل126 میلیون تومان را صادر کنند و در اختیار بیمه گذاران قرار دهند.

با توجه به مبلغ جدید دیه و در اجرای ماده 4 قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث، شرکت های بیمه موظفند از تاریخ اول فروردین 1391 بیمه نامه های جدید شخص ثالث را با تعهدات بدنی 126 میلیون تومان ( معادل دیه ماه‌های حرام) و تعهدات مالی سه میلیون و 150 هزار تومان صادر کنند.

با عنایت به تغییر مبلغ دیه از ابتدای سال 1391، شرکت‌های بیمه موظفند برای اطلاع‌رسانی به بیمه‌گذاران خود جهت مراجعه برای افزایش سقف تعهدات بیمه‌نامه‌های شخص ثالث معتبر تا حداقل تعهدات اقدام کنند.

کد خبر 164995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز