دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس پروژه‌های تحقیقاتی دفاعی پیشرفته آمریکا (DARPA) قصد دارد با کاشت نانو حسگرها در داخل بدن سربازان، امکان تشخیص و درمان به موقع بیماری‌های آنان را فراهم کند

نانو حسگر

به گزارش ایسنا، بسیاری از سربازان در میدان نبرد در اثر تشخیص دیرهنگام بیماری و مشکلاتی غیر از جراحات جنگی جان خود را از دست می‌دهند و کاشت نانوحسگرها در بدن به تشخیص و درمان به موقع بیماری‌ها کمک خواهد کرد.

نانوحسگرهای کاشتنی از نانوذراتی ساخته شده‌اند که هزاران بار نازک‌تر از موی انسان هستند و می‌توانند وضعیت سلامت سربازان در میدان جنگ را تحت کنترل قرار دهند. حسگرها می‌توانند بروز عفونت و بیماری در بدن فرد را شناسایی کنند و می‌توان از آنها برای درمان فوری فرد استفاده کرد.

نانوحسگرها باید فاقد هرگونه مواد ناشناخته یا نانوذراتی باشند که به بدن میزبان صدمه وارد کنند.

فاز اول این تحقیق شامل تشخیص به موقع بیماری‌ها توسط نانوحسگرها است و محققان DARPA امیدوارند تا اواخر سال جاری میلادی فاز دوم این پروژه شامل درمان بیماری‌ها توسط حسگرها را آغاز کنند.

پس از تکمیل و جمع بندی تحقیقات در مراکز دانشگاهی و شرکت‌های فعال در حوزه نانوحسگرهای پزشکی، آزمایشات بر روی نمونه‌های حیوانی آغاز شده و در صورت اثربخش بودن نتایج، آزمایش بر روی انسان نیز انجام خواهد شد.

کد خبر 164489
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز