همشهری‌آنلاین: سید محمد خاتمی که از چهارشنبه در اردکان استان یزد بسر می‌برد در سفر خود به سنت ایرانیان ایام نوروز را در کنار مادر و خانواده خود گذراند و در منزل دو خواهر خود نیز حضور یافت.

سید محمد خاتمی که از روز چهارشنبه همزمان با نوروز 91 در اردکان بسر می‌برد در این سفر به زیارت اهل قبور، حضور در آرامگاه آیت الله خاتمی و شهدای جنگ تحمیلی و ادای احترام به آنها و دیدار با اقشار مختلف مردم پرداخت.

طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و همزمان با حضور رئیس‌جمهور دوران اصلاحات در زادگاهش، مردم به خانه مادر سید محمد خاتمی آمدند و با ایشان دیدار کردند. حتی برخی از مسافران نوروزی که از حضور وی در زادگاهش مطلع بودند با مراجعه به درب منزل مادر خاتمی درخواست دیدار با رئیس جمهور اسبق کشورمان را داشتند که در فضایی صمیمی این دیدارها انجام شد.

سید محمد خاتمی شب گذشته نیز در منزل آثاری از فرهنگیان با سابقه اردکان حضور یافت و وی را مورد تجلیل قرار داد. سه فرزند آثاری در دفاع مقدس شرکت کردند که از آنها یک نفر آزاده و دیگری مفقود الاثر است.

سید محمد خاتمی در این سفر خطبه عقد دو جوان اردکانی را نیز جاری کرد.

وی امروز نیز با حضور در یزد ضمن حضور در منزل خواهر خود در مسجد روضه محمدیه به مقام شامخ شهید محراب آیت الله صدوقی و فرزند گرامیش مرحوم حجت الاسلام محمد علی صدوقی ادای احترام کرد و ضمن قرائت فاتحه از خداوند متعال برای آنان طلب علو درجات کرد.

یزد فردا نوشت: در این سفر سید علی خاتمی مدیر عامل خانه فرهنگ خاتمی و محمد رضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی خاتمی را همراهی می‌کردند.

حجت الاسلام سید محمد خاتمی صبح امروز در خانه فرهنگ خاتمی حضور یافت و از نمایشگاه عکس و سند آیت الله سید روح الله خاتمی که به مناسبت ایام نوروز در این محل برپا شده بازدید کرد.

در این بازدید که صبح امروز انجام شد خاتمی از مجموعه عکس‌ها و اسناد این نمایشگاه دیدن کرد. در این نمایشگاه بالغ بر یکصد عکس و سند از دوره‌های مختلف زندگی پربارعالم ربانی مرحوم آیت الله سید روح الله خاتمی و تعدادی از لوازم شخصی این روحانی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

دقایقی پس از حضور خاتمی در خانه فرهنگ خاتمی اردکان، مردم که متوجه حضور وی شدند بلافاصله خود را به این محل رساندند و از همشهری خود استقبال کردند. جمعی از جوانان حاضر نیز کتاب‌های عرضه شده در محل نمایشگاه را برای امضاء به خاتمی می‌دادند و با وی عکس یادگاری می‌گرفتند.

سید محمد خاتمی همجنین بنا به درخواست بازدیدکنندگان در کنار سفره هفت سین پهن شده مقابل درب ورودی نمایشگاه عکس یادگاری گرفت.

کد خبر 164366
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز