پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس کل بیمه مرکزی و رییس شورای عالی بیمه در بخشنامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه، ابلاغیه وزارت دادگستری در مورد مبلغ جدید دیه در سال ۱۳۹۱ را ابلاغ کرد.

dieh

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری مبلغ جدید دیه را که از سوی رییس قوه قضائیه تعیین شده در ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ به بیمه مرکزی اعلام کرده است.

در بخشنامه سید محمد کریمی - رییس کل بیمه مرکزی - که ۲۲ اسفند به شرکت‌های بیمه ابلاغ شده، این شرکت‌ها موظف شده‌اند برای کلیه بیمه نامه‌های شخص ثالث معتبر که در سال ۱۳۹۰صادر کرده‌اند، الحاقیه افزایش تعهدات بدنی به مبلغ حداقل۱۲۶۰ میلیون ریال را صادر کنند و در اختیار بیمه گذاران قرار دهند.

بر اساس این بخشنامه، با توجه به مبلغ جدید دیه و در اجرای ماده ۴ قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث، شرکت‌های بیمه موظفند از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۱ بیمه نامه های جدید شخص ثالث را با تعهدات بدنی ۱۲۶۰ میلیون ریال (معادل دیه ماه‌های حرام) و تعهدات مالی ۵/۳۱ میلیون ریال صادر کنند.

با توجه به تغییر مبلغ دیه از ابتدای سال ۱۳۹۱، شرکت‌های بیمه موظفند از طرق مقتضی نسبت به اطلاع‌رسانی به بیمه‌گذاران خود جهت مراجعه برای افزایش سقف تعهدات بیمه‌نامه‌های شخص ثالث معتبر تا حداقل تعهدات اقدام کنند.

کد خبر 163693
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز