کارگاه آموزشی «اعتیاد- بررسی گذشته، حال، آینده» توسط اداره کل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر برای مشاوران جوان استانداری‌‏های سراسر کشور و اعضای شورای دانشجویی گروه مشاوران جوان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در این کارگاه آموزشی، مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر، به تشریح و بررسی وضعیت مواد مخدر در 3 دوره گذشته، حال و آینده پرداخت.

اسماعیل رهدار، حساسیت‌‏ها و دغدغه‌‏های مردم و مسئولان را در این حوزه برشمرد و مبارزه با این معضل بشریت را نیازمند یک عزم ملی دانست و تاکید کرد: باید از کلیه پتانسیل‌‏های موجود در کشور برای پیشگیری، درمان و مبارزه با مواد مخدر بهره برده شود.
وی کلیه این پتانسیل‌‏ها و ظرفیت‌‏ها را یک فرصت دانست که  به برخی توجه شده و برخی نیز نادیده گرفته شده است.

رهدار، علاوه بر شمردن اولویت‌‏های فرهنگی ستاد برای پیشگیری از اعتیاد، تغییر الگوی مصرف از مواد مخدر سنتی به صنعتی را از عوامل نگران‌کننده برای آینده بشریت بویژه جوانان دانست.

در این کارگاه آموزشی، رهدار به تشریح وضعیت مواد مخدر در ایران و جهان، موقعیت همسایگان شرقی ایران (افغانستان، پاکستان)، تشریح عملکرد ایران، وضعیت روانگردان‌‏ها و تشریح سیاست‌‏های کلان نظام و راهبردهای ملی پرداخت.

کد خبر 16362

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز