همشهری‌آنلاین: کتاب «زبان تخصصی پیشرفته ارتباطات اجتماعی و علوم ارتباطات» تالیف دکتر سید وحید عقیلی از سوی انتشارات ثانیه به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش همشهری‌آنلاین کتاب دارای 40 متن برگزیده در شش بخش و لغت‌نامه تخصصی علوم ارتباطات و ارتباطات اجتماعی است.

دکتر سید وحید عقیلی که از جمله چهره‌های شناخته شده در حوزه علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری است در مقدمه کوتاه خود بر این کتاب آورده است متن‌ها از جدید‌ترین و معتبرترین کتاب‌های رشته ارتباطات و علوم وابسته انتخاب شده و در گزینش نهایی آن‌ها سعی شده است طیف نسبتا جامعی از حوزه‌های گوناگون رشته ارتباطات مد نظر قرار گیرد.

به نوشته آقای عقیلی واژه‌های مورد تاکید در هر متن که به صورت حروف سیاه(بولد) چاپ شده است، در برگیرنده اصطلاحات و واژگان مربوط به علوم ارتباطات بوده و علاوه بر آن حاوی واژه‌های و مفاهیمی است که در علوم مرتبط به ارتباطات اجتماعی همچون جامعه شناسی،روانشناسی،روابط بین‌المللی، علوم سیاسی، فلسفه و غیره وجود دارد که مطالعه دقیق و عمیق آن برای درک مفاهیم ارتباطی ضروری است.

جدای از واژه‌های مرتبط یاد شده، فعل‌ها و کلمات کلیدی که غالبا حامل و ضامن بار معنایی ا صلی جملاتند نیز به صورت سیاه(بولد) چاپ شده‌ است که درک معنی و مفهوم آن‌ها نیز برای درک کلی مفاهیم جملات ضرورتی ویژه دارد.

با چنین تاکید‌هایی که مولف و گردآورنده و گزیشن‌گر این متن‌ها در متن ایجاد کرده است، خواننده و یا کاربر این کتاب می‌‌تواند با بهره‌گیری از لغت‌نامه تخصصی انتهای کتاب و نیز لغت نامه عمومی انگلیسی فارسی باید معنی و مفهوم واژه‌های برجسته‌ و یاد شده را پیدا کند تا در نهایت بتواند مفهوم و منظور اصلی هرجمله،هر بند و در آخر کل متن را درک و دریافت کند.

برای آنکه خواننده و به خصوص دانشجویانی که این کتاب مرجع آنها برای یادگیری تخصصی‌تر زبان انگلیسی است، بتوانند میزان یادگیری و فهم خود از متن را بیازمایند، در انتهای هر متن پرسش‌هایی در نظر گرفته شده است تا میزان فهم آنها از هر متن را مورد سنجش قرار دهد.

زبان تخصصی پیشرفته ارتباطات اجتماعی و علوم ارتباطات/مولف و گرد آورنده:سید وحید عقیلی/ناشر:انتشارات ثانیه،چاپ اول،1390/قطع رقعی،قیمت:7000 تومان،232 صفحه

کد خبر 163331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز