مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

همشهر ی آنلاین: محققان کشور موفق به ساخت دستگاه جابه جایی ایمن بیماران شدند. با استفاده از این دستگاه می‌توان در مدت زمان 48 ثانیه و بدون کمک اطرافیان بیماررا جابه جا کرد

جا به جایی بیمار

عبدالرحیم دلشاد مخترع این دستگاه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این دستگاه در دو مدل زمینی و سقفی طراحی شده است و قادر است با گرفتن ملحفه زیربیمار وی را به آسانی و بدون درد جا به جا کند.

وی افزود: این دستگاه تنها با فشردن یک دکمه شروع به فعالیت می‌کند و با گرفتن دو سرمحلفه زیر بیمار او را بلند و به تخت دیگری منتقل می‌کند.

به گفته این مخترع بازو بسته شدن این دستگاه، جابه جایی بیمار و بسته شدن دستگاه تنها 48 ثانیه طول می‌کشد.

دلشاد اظهار داشت: بیمار با استفاده از این دستگاه در هر وضعیتی که باشد، بدون هیچ گونه درد یا فشاری جابه جا می‌شود و این دستگاه برای خانم‌هایی که عمل سزارین انجام داده‌اند و یا بیماران آپاندیسی کاربرد زیادی دارد.

این مخترع خاطرنشان کرد: این دستگاه به طور مستقل عمل می‌کند.تاکنون دستگاه‌های دیگری برای جابه جایی بیمار ساخته شده‌اند اما هیچ یک به طور مستقل عمل نمی‌کنند و باید چند نفر در کنار دستگاه به جابه جایی بیمار کمک کنند و این در حالی است که این دستگاه به تنهایی قادر به جابه جایی بیمار است .

به گفته وی جابه جا کردن بیماران بستری در بیمارستان یکی از مشکلاتی است که پرستاران همه روزه با آن روبرو هستند. برخی از بیماران به دلیل مشکلات جسمی ناشی از بیماری و یا محدودیت‌های پزشکی بعد از عمل‌های جراحی تا مدتی به تنهایی قادر به حرکت نیستند و انتقال آنها در بیمارستان باید توسط همراهان و پرستاران انجام شود که این امر مشکلاتی را برای بیمار، اطرافیان و پرستاران به وجود می‌آورد.

کد خبر 163268
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز