همشهری آنلاین: چهارمین دوره مسابقات والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه، جام دانشگاه آزاد از صبح روز سه‌شنبه 16 اسفند با حضور "محمد علی آبادی"، رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در جزیره کیش اغاز شد.

در رقابت‌های صبح این روز سه بازی برگزار شد که تیم‌های دانشگاه آزاد، قزاقستان یک و منطقه آزاد کیش در برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

در بازی افتتاحیه تیم‌ دانشگاه آزاد که عنوان قهرمانی آسیا را نیز در پرونده کاری خود دارد، در برابر اندونزی قرار گرفت که موفق به شکست دو برصفر این تیم شد.

پرویز فرخی و آق محمد سلاق در این دیدار که با قضاوت افشین خدایاری و رضا مهجوری برگزار شد، با امتیازهای 21 بر 15 و 21 بر 19 تیم اندونزی را از پیش رو برداشتند تا عنوان نخستین پیروز این رقابت‌ها را از آن خود کنند.

در دومین بازی صبح نیز دو تیم قزاقستان یک، قهرمان دوره سوم این رقابت‌ها و کرمان موتور، نماینده سوم ایران به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت نماینده اول قزاقستان، دو بر یک در برابر نماینده ایران به پیروزی رسید.

کرمان موتور در حالی نتیجه این بازی را واگذار کرد که در ست‌های دوم وسوم خیلی خوب در برابر حریف ظاهر شد و شاید بتوان نداشتن تجربه بازی‌های حساس را دلیل این شکست دانست.

کیا شوشتری‌زاده و شهرام قاسم‌خواه، بازیکنان کرمان موتور در این بازی در ست‌های اول و سوم با امتیازهای 21 بر 15 و 15 بر 11 مغلوب شدند و در ست دوم با امتیاز 21 بر 18 از سد حریف قدر خود گذشتند.

سومین و آخرین بازی صبح را نیز دو تیم منطقه آزاد کیش و قزاقستان ب برگزار کردند که در این بازی هم نماینده کشورمان موفق به کسب پیروزی دو بر یک شد.

روح‌اله صالحی‌نژاد و صابر هوشمند، بازیکنان منطقه آزاد کیش در این دیدار در ست نخست 21 بر 19 حریف قزاقستانی را شکست دادند و در ست دوم 21 بر 16 مغلوب شدند. اما این تیم در ست سوم جبران کرد و موفق به شکست 15 بر 10 تیم قزاقستان دو شد.

بدین ترتیب سه دیدار صبح با دو پیروزی و یک شکست برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.


دیدارهای عصر روز نخست هم با پیروزی تیم کرمان موتور بر قزاقستان ب به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در سه دیدار عصر این روز تیم‌های قزاقستان الف، دانشگاه آزاد و کرمان موتور بر حریفان خود غلبه کردند که پیروزی کرمان موتور بر قزاقستان ب نخستین شگفتی این رقابت‌ها بود.

در نخستین بازی عصر، تیم قزاقستان الف به مصاف اندونزی رفت که در دو ست متوالی و با امتیازهای 21 بر 14 و 23 بر 21 این تیم را شکست داد.

قزاقستان الف با این پیروزی چهار امتیازه و با معدل بهتر نسبت به دانشگاه آزاد در پایان روز نخست در مکان نخست جدول این رقابت‌ها قرار گرفت و اندونزی نیز با پذیرش دو شکست و دو امتیاز در مکان ششم که قعر جدول است، قرار گرفت.

دو تیم ایرانی دانشگاه آزاد و میکا کیش نیز در دومین بازی به مصاف هم رفتند که دانشگاه آزاد در یک بازی تقریبا برابر دو بر یک به پیروزی رسید.

دانشگاه آزاد در ست اول 21 بر 16 پیروز شد و در ست دوم 21 بر 15 بازی را به میکا کیش واگذار کرد. در ست سوم تیم کیش بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت، اما در نهایت نتیجه ست را 15 بر 11 واگذار کرد.

تیم دانشگاه آزاد نیز با کسب این پیروزی چهار امتیازه شد و در مکان دوم جدول این رقابت‌ها قرار گرفت و میکا کیش نیز با سه امتیاز مکان سوم را از آن خود کرد.

تیم کرمان موتور، دیگر نماینده ایران در این مسابقات در سومین بازی عصر به مصاف قزاقستان ب رفت و با شکست این تیم نخستین شگفتی مسابقات را آفرید.

کرمان موتور  در ست نخست 21 بر 12 مغلوب حریف قزاق شد اما در دو ست دیگر با امتیازهای 21 بر 16 و 15 بر 12 حریف خود را از پیش رو برداشت.

کرمان موتور با این پیروزی ارزشمند سه امتیازی شد و در مکان چهارم قرار گفت و تیم قزاقستان ب که تجربه حضور در تورهای آسیایی و جهانی را دارد، در پایان روز نخست مسابقات رتبه پنجم جدول را برای خود برگزید.

چهارشنبه (17 اسفند) چهارمین دوره بازی‌های والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه با شش بازی پیگیری خواهد شد که برنامه سه بازی صبح به قرار زیر است:

ساعت 8:40: دانشگاه آزاد - کرمان موتور

ساعت 09:30 : میکا کیش - اندونزی

ساعت 10:30 :قزاقستان الف - قزاقستان ب

 

کد خبر 162897
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز