سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۸
۰ نفر

فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از امروز در حالی آغاز می‌شود که استقلال یکی از 3 نماینده ایران ساعت 18:50 در ورزشگاه اختصاصی الریان به مصاف این تیم قطری خواهد رفت و در دیگر بازی این گروه نسف قارشی ازبکستان میزبان الجزیره امارات خواهد بود.

تیم فوتبال استقلال- دوحه

آبی‌پوشان تهرانی در حالی مقابل الریان قرار خواهند گرفت که در مرحله پلی‌آف این مسابقات ذوب‌آهن و الاتفاق را از پیش رو برداشتند و امیدوارند که در نخستین بازی خارج از خانه خود با امتیاز به تهران برگردند. این دو تیم 21 سال پیش در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا مقابل هم قرار گرفتند. استقلال در سال 1991 به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف الریان رفت که آن سال میزبان مسابقات بود. استقلال در آن بازی با گل‌های عبدالعلی چنگیز و عباس سرخاب 2 بر یک حریفش را شکست داد و به فینال راه یافت. استقلال اما در ضربات پنالتی مغلوب الهلال عربستان و نایب‌قهرمان آسیا شد.

در آخرین رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال جهان، استقلال در رده ۱۴۱ جهان ایستاده و الریان در رده ۳۷۳ تیم‌های برتر جهان قرار گرفته است. الریان در لیگ قطر هم با 29 امتیاز در رده سوم قرار گرفته و 6 امتیاز با صدرنشین لیگ یعنی لخویا فاصله دارد. تیم قطری 3بازیکن برزیلی، یک بازیکن کره‌ای و یک بازیکن گینه‌ای دارد که در ترکیب ثابت این تیم بازی می‌کنند و چند بازیکن خارجی هم ملیت قطری گرفته‌اند.

دست‌های خالی

استقلال در حالی مقابل الریان قرار خواهد گرفت که پرویز مظلومی در این مسابقه حساس چند بازیکن تاثیرگذار خود را در اختیار ندارد. آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری سرشناس‌ترین غایبان استقلال هستند و فرهاد مجیدی هم دیگر در استقلال نیست تا تجربه‌اش به کمک استقلال بیاید. آرش برهانی هم به‌دلیل محرومیت حق همراهی استقلال را ندارد و گوران یرکوویچ دیگر مهاجم آبی‌پوشان هم با مصدومیت مواجه شده و حضورش در این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این شرایط دست‌های مظلومی خالی است ولی او نمی‌خواهد از قطر بدون امتیاز برگردد. اگر یرکوویچ به این بازی برسد استقلال با سیستم 4-4-2 بازی خواهد کرد در غیراین‌صورت آبی‌ها با سیستم 4-2-3-1 به میدان خواهند رفت. رحمتی درون دروازه خواهد ایستاد و منتظری، عمران‌زاده، حمودی و امیرآبادی نفرات خط دفاعی خواهند بود. کیانوش رحمتی، ساموئل، حیدری، زندی و یوسفی در خط هافبک بازی خواهند کرد و میداوودی هم تنها مهاجم استقلال خواهد بود.

مظلومی دیروز در کنفرانس خبری قبل از این بازی پاسخگوی سؤالات خبرنگاران قطری شد. او درخصوص شرایط تیم خود گفت: «ما در 2بازی آخر مقتدرانه ظاهر شدیم و در مرحله پلی‌آف با اقتدار ذوب‌آهن و الاتفاق را شکست دادیم و حالا با روحیه و آمادگی بالا به مصاف الریان آمده‌ایم. فصل پیش هم السد به‌عنوان تیمی که از مرحله پلی‌آف بالا آمده بود، توانست قهرمان لیگ آسیا شود. ما هم شانس موفقیت در این باز‌ی‌ها را داریم و می‌توانیم بازی‌های قابل‌قبولی را به نمایش بگذاریم.»

مظلومی در پاسخ به سؤال خبرنگار قطری که پرسید تیم شما چند ملی‌پوش دارد، افزود: «استقلال در حال حاضر 3 بازیکن در تیم‌ ملی ایران دارد که البته چند بازیکن کلیدی‌ ما مثل جباری، تیموریان و زندی به‌دلیل مصدومیت بازی‌های تیم‌ملی را از دست دادند. اگر این اتفاق نمی‌افتاد سهمیه استقلال در تیم‌ملی 6 یا 7 بازیکن بود.»

سرمربی استقلال درخصوص آمادگی تیمش و نحوه تمرینات خاطرنشان کرد: «نیم‌فصل لیگ ما بعد از بازی با الاتفاق بود و به‌دلیل فشردگی رقابت‌های لیگ ایران نتوانستیم بین فصل تمرینات بدنسازی را دنبال کنیم. البته بعد از بازی با الاتفاق تمرینات خوبی را انجام دادیم و برای بازی با الریان کاملا آماده هستیم. ما برای کسب امتیاز به قطر آمده‌ایم و همه تلاش‌مان بر این است که با دست پر به تهران برگردیم.»

کد خبر 162773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز