دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروه موسیقی"دنگ شو" موسیقی متن و تیتراژ سریال طهران نو را می‌سازند.

سریال

به گزارش همشهری آنلاین، علی تقی پور تهیه کننده سریال با اعلام این خبر گفت: گروه موسیقی دنگ شو را که تعدادی جوان مستعد در آن حضور دارند، برای ساخت موسیقی متن و تیتراژ سریال طهران نو انتخاب کردیم.

وی یکی از مهمترین دلایل این انتخاب را اینگونه عنوان کرد: از آنجا که سریال ما فضایی دارد که در آن ترکیب اصلی بازیگران را جوانان تشکیل می‌دهند و شاید از همین رو به جز خانواده‌ها جوانان نیز از مخاطبان جدی سریال به حساب بیایند، گروه دنگ شو را انتخاب کردیم که هم مورد علاقه جوانان است و هم تیم خلاقی دارد.

همچنین صمد طالقانی، سرپرست گروه دنگ شو در مورد این همکاری گفت: پیش از این گروه دنگ شو در روایت تلویزیونی کتاب "دا" که از شبکه یک پخش می‌شود همکاری خوب و موفقی با آقای تقی پور- تهیه کننده- داشت.

به همین دلیل وقتی برای همکاری در سریال طهران نو پیشنهاد داده شد با توجه به همکاری موفق پیشین، فیلمنامه منسجم، عوامل قوی که در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تصمیم گرفتیم این پیشنهاد را بپذیریم.

در عین حال به این سریال به عنوان یک سریال موفق امیدوار هستیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا فضای موسیقی که در این سریال کار خواهد شد برگرفته از سبک دنگ شو است، اظهار داشت: وقتی همکاری در یک سریال یا فیلم سینمایی پیشنهاد می‌شود در حقیقت از شما خواسته شده است تا با توجه به سبکی که کار می‌کنید مجموعه را یاری دهید اما از سوی دیگر فعالیت‌های گروه موسیقی باید هم راستا با فضا و ماهیت فیلم ها و سریال‌ها باشد.

به همین دلیل لزوما سبک موسیقایی که در اجراهایمان داریم را در سریال پیاده نمی‌کنیم.

وی افزود: قطعا نشانه‌هایی از سبک ما در این موسیقی این سریال هم دیده می‌شود اما در درجه اول سعی می‌کنیم که با محتوای سریال همسو باشیم و کاری را ارائه دهیم که به بهتر دیده شدن سریال کمک کند.

وی در مورد ویژگی‌های موسیقایی که در این سریال کار خواهدشد، گفت: به واسطه اینکه در فیلمنامه تعلیق های درخشانی وجود دارد و در بخش‌هایی از متن با فضای تراژیک و کمیک به صورت همزمان روبرو هستیم، یعنی در عین اینکه تراژدی است از کمدی قوی هم برخوردار است، فضای کار بین موسیقی کلاسیک و جاز و فیوژن در حرکت و تغییر است که با فضای کار هماهنگ باشد.

نام این گروه موسیقی با الهام از این قطعه شعر مولانا انتخاب شده است جایی که مولانا می‌گوید: نبود چنین مه در جهان،‌ای دل همین‌جا لنگ شو/ از جنگ می‌ترسانی‌ام گر جنگ شد، گو جنگ شو/ در عشق جانان، جان بده، بی‌عشق نگشاید گره/‌ای روح اینجا مست شو/‌ای عقل اینجا دنگ شو

در واقع"دنگ" کلمه‌ای فارسی است که در فرهنگ دهخدا دو صفحه‌ توضیح دارد.

سریال "طهران نو" روایت زندگی کیا مقدم است که پس از 12 سال دوری از وطن و شکست در زندگی زناشویی برای پیگیری کارهای شخصی به کشور باز می‌گردد ولی در همان بدو ورود با اتفاقی رو به رو می‌شود که زندگی خودش و بسیاری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عوامل سریال "طهران نو" عبارتند از: تهیه کننده: علی تقی پور، کارگردان:فرید سجادی حسینی، نویسنده :امید سهرابی با همراهی امیررضا طلاچیان،دستیار اول و برنامه ریز: روزبه سجادی حسینی،مدیر تولید:جعفر عروجی،طراح صحنه و لباس:بابک کریمی،،مدیر تصویربرداری: داوود امیری، عکاس:ناصر سجادی حسینی ،صدابردار:فرزام منطقی،طراح گریم:امیر اسکندری،تدوین:روزبه فرازمند.

بازیگران: مهران احمدی،علی سرابی،هومن سیدی،بهروز شعیبی،شقایق دهقان،ندا مقصودی،سمیرا ذکایی ،لیندا کیانی، گلاره عباسی،بهناز جعفری،آتنه فقیه نصیری،پوراندخت مهیمن،سوگل طهماسبی ،بیژن افشار،الهام کردا و... .

کد خبر 162695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز