همشهری آنلاین: در حالی دولت مصوب کرد 6.5 میلیون کارمند دولت امسال سبد کالا بگیرند که با توجه به عدم تخصیص یارانه دولتی، دستگاه‌ها نیز از این مسئله استقبال نکردند و به نظر سبد کالای نوروز مثل سبد کالای رمضان منتفی است.

فارس نوشت: هیئت وزیران اوایل اسفند به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ تمام دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات و منابع خود و از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت (شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی) برای تامین سبد کالا برای کارکنان شاغل(اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، سربازان امریه‌ای) و بازنشسته اقدام کنند. همچنین سربازان وظیفه نیز از پنجاه درصد (50%) سبد یاد شده، برخوردار می‌شوند.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده بود.

این مصوبه در حالی است که ضیغمی معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در خصوص سبد کالایی گفت: با توجه به اینکه این سبد کالایی از محل بودجه رفاهی سازمان‌ها و ارگان‌ها تأمین می‌شود و دولت یارانه‌ای برای آن در نظر نگرفته است مورد استقبال قرار نگرفته است اما به محض اینکه سازمان‌ها نیاز خود را اعلام کنند در کمتر از یک هفته می‌توانند حواله مورد نظر را دریافت کنند.

عدم اختصاص یارانه دولتی برای سبد کالایی نوروز در حالی است که سبد کالایی مشابهی برای ماه مبارک رمضان امسال نیز در نظر گرفته شده بود ولی به دلیل عدم تخصیص یارانه دولتی دستگاه‌ها نیز هیچ پولی به این امر اختصاص ندادند و عملاً سبد کالایی به کارمندان اختصاص نیافت.

کد خبر 162689
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز