دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور ونزوئلا، هوگو چاوز، اعلام کرد تومور جدیدی که به تازگی از ناحیه لگنی او برداشته شده است، از همان نوع سرطانی بود هشت ماه پیش از بدن او خارج شد.

chavez 2

به گزارش آسوشیتدپرس چاوز یکشنبه 4 مارس (14 اسفند) در اولین حضور تلویزیونی‌اش پس از 9 روز  گفت جراحی و آزمایش‌های پیگیری نشان داده‌اند که این تومور  نتیجه "عود کردن  سرطان در ابتدا تشخیص داده شده‌اش بوده است."

او گفت "این تومور کاملا خارج شده است" و یاد آور شد: "شکر خدا به یمن تشخیص و مداخله سریع هیچ نشانه ای از تهاجم سرطان به طور موضعی به اندام‌های مجاور و نه به اندام‌های دوردست (متاستاز) وجود نداشت."

رئیس‌جمهور 57 ساله گفت دوره نقاهت چند هفته‌ای را خواهد گذراند و بعد "پرتودرمانی در موضع انجام خواهد شد... بدون اینکه سایر گزینه‌های درمانی کنار گذاشته شود."

او گفت: " هیچ نشانه‌ای از تب، عفونت یا خونریزی وجود ندارد." به گفته چاوز بهبودی پس از جراحی با توجه به زمانی که از عمل گذشته است، به طور کامل در حال انجام است و او فیزیوتراپی را از هم اکنون آغاز کرده است.

چاوز در این فیلم که روز شنبه در هاوانا ضبط شده بود، در کنار چند وزیر دولتش و برادر بزرگترش، آدان چاوز، محکم سخن می‌گفت. او گفت عمل شش روز قبل در یکشنبه هفته گذشته انجام شده است، و برای ثابت کردن تاریخ ضبط فیلم یک نسخه از روزنامه دولتی کوبا "گرانما" و یک نسخه از روزنامه دولتی ونزوئلا "کورئو دل اورینوکو" را در دست داشت.

چاوز در سال 2011 نیز چندین هفته تحت پرتودرمانی قرار گرفته بود.

چاوز در 24 فوریه برای آخرین جراحیش به کوبا پرواز کرده بود، و عدم حضورش در صحنه عمومی باعث بروز شایعاتی درباره سلامت او شده بود. چاوز روز جمعه هم تلفنی در یک برنامه تلویزیون دولتی ونزوئلا شرکت کرد و گفت در حال بهبودی است.

کد خبر 162632

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز