سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نوزاد نارس که پزشکان می‌گویند کمتر از هر نوزاد زنده به دنیا آمده‌ای در رحم مادرش زندگی کرده سه‌شنبه 20 فوریه (اول اسفند) از بیمارستانی در فلوریدای آمریکا مرخص شد.

به گزارش آسوشیتدپرس ٱمیلیا سونیا تایلور هنگامی که در 24 اکتبر (2 آبان) به دنیا آمد قدش تنها 23.75 سانتی‌متر و وزنش کمتر از 285 گرم بود. او 21 هفته و شش روز پس از  لقاح به دنیا آمد. مدت کامل بارداری 37 تا 40 هفته طول می‌کشد.

دکتر ویلیام اسمالینگ دوشنبه 19 فوریه (30 بهمن) گفت: "ما ٱنقدرها به زنده ماندنش خوش‌بین نبودیم، اما او ثابت کرد که همه ما اشتباه می‌کردیم."

متخصصان نوزادان که از آمیلیا مراقبت می‌کردند می‌گویند او اولین نوزاد شناخته‌شده‌ای است که پس از دوره بارداری کمتر از 23 هفته زنده مانده است.

یک جستجوی پایگاه داده‌ها بوسیله بخش کودکان دانشگاه آیوا هفت نوزاد را فهرست کرد که در فاصله سال‌های 1994  تا 2003 در 23 هفتگی به دنیا آمده‌اند.

آمیلیا دچار مشکلات تنفسی، یک خونریزی بسیار خفیف مغزی و برخی مشکلات گوارشی شد، اما به گفته پزشکان هیچکدام از این مسائل پزشکی او را در معرض مشکلات درازمدت قرار نخواهند داد.

دکتر پل فاسباخ دوشنبه گفت: " ما می‌توانیم مسائلی مانند مشکلات ریوی را حل و فصل کنیم، اما مهمترین چیز وضعیت مغز نوزاد است."

آمیلیا از هنگام تولد در انکوباتور قرار داده شده و اکسیژن دریافت می‌کرده است. او پس از ترک بیمارستان  کودکان باپتیست همچنان مقدار کمی اکسیژن دریافت خواهد کرد و تنفسش تحت نظارت قرار خواهد داشت.

او اکنون قدی برابر 62.5 سانتی‌متر دارد و وزنش به 2 کیلوگرم رسیده است.

آمیلیا اولین فرزند ادی و سونیا تایلور اهل شهر هامستد است. باروری او بوسیله تلقیح آزمایشگاهی  انجام شد، در نتیجه زمان دقیق جایگزینی او در رحم مادر مشخص است و  با عمل سزارین به دنیا آورده شد.

کد خبر 16247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز