چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

نامزدی عزیزالله محمدی برای ریاست فدراسیون فوتبال از اتفاقات غیرمنتظره این انتخابات محسوب می‌شود.

فدراسیون فوتبال

او پیش از این بارها گفته بود که نامزد ریاست نخواهد شد ولی سیر اتفاقات به‌گونه‌ای پیش رفت که او در روزهای آخر ثبت نام کرد و جالب اینکه بخت نسبتا خوبی برای پیروزی در انتخابات دارد. او امیدوار است فاصله کوتاه ساختمان سازمان لیگ در میدان شیخ بهایی تا فدراسیون فوتبال در خیابان سئول را در روز 15 اسفند به لطف آرای مجمع طی کند و تبدیل به مرد اول فوتبال ایران شود. عزیزمحمدی مدعی بود که می‌خواهد برای پست نایب رئیسی ثبت نام کند و پیش‌بینی می‌شد درصورت انتخاب تاج به‌عنوان ریاست فدراسیون، تبدیل به نفر دوم فدراسیون شود ولی با نزدیک شدن به روزهای انتخابات شرایط تغییر کرد و این تاج بود که اعلام کرد به نفع عزیزمحمدی از انتخابات کنار می‌کشد.

تمرکز عزیزمحمدی در 4سال اخیر روی سازمان لیگ بود که بخش زیادی از بار فوتبال ایران را به دوش داشت. اگر ماموریت انتخاب سرمربی تیم ملی و همچنین مسابقات تیم‌های ملی پایه را که بر عهده فدراسیون است کنار بگذاریم، وظایف سازمان لیگ هم با توجه به حجم مسابقات لیگ کمتر از آن نبود. سازمان لیگ وظیفه داشت بازی‌های لیگ و جام حذفی را برنامه‌ریزی و اجرا کند.

هماهنگ کردن برنامه این بازی‌ها با تقویم بازی‌های آسیایی و تیم ملی و راضی نگه داشتن همه باشگاه‌ها کار آسانی نبود و در فصل جاری برای نخستین بار تقویم بازی‌های یک فصل از ابتدای مسابقات مشخص شد. البته این برنامه بدون ایراد هم نبود و گاه و بیگاه انتقادهایی به این برنامه شنیده شد.بخش دوم و مهم وظایف سازمان لیگ به پروژه حرفه‌ای‌سازی‌ باشگاه‌های لیگ برتری و رساندن آنها به استانداردهای AFC اختصاص داشت. ضرب‌الاجلی که برای بالا بردن استاندارد باشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و گرفتن پروانه حرفه‌ای تعیین شده بود، کار سازمان لیگ را برای رسیدن به این حدنصاب‌ها دشوار کرد. در کنار این باشگاه‌هایی که به بازیکنان و مربیان‌شان مقروض بودند به سختی می‌توانستند بودجه‌ای را برای تجهیز سخت افزاری ورزشگاه‌ها اختصاص بدهند. در نهایت مشکلات اقتصادی باشگاه‌های دولتی که ردیف بودجه‌شان را در سال‌جاری از دست دادند و بی‌توجهی چند باشگاه موجب شد 4 سهمیه ایران به 2+2 سهمیه تقلیل پیدا کرد. با وجود این نمی‌توان از تلاش‌های سازمان لیگ برای حرفه‌ای‌سازی‌ باشگاه‌ها به سادگی گذشت.

عزیزمحمدی درباره دلیل تغییر عقیده‌اش و ثبت نام در انتخابات ریاست فدراسیون می‌گوید:« من 4سال در سازمان لیگ زحمت کشیده‌ام و کار‌های مثبت و خوبی هم در لیگ برتر انجام شد. بنا نداشتم برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کنم، می‌خواستم چند سال دیگر در سازمان لیگ باشم و آن را سامان بیشتری بدهم. بحث حرفه‌ای شدن باشگاه‌ها، استاندارد‌سازی‌ ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها با قوانین AFC، صدور پروانه حرفه‌ای برای باشگاه‌ها و حفظ سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا کارهایی بود که می‌‌خواستم آنها را به سامان برسانم. اما با اصلاح اساسنامه و انتخابی شدن نواب رئیس وضعیت فرق کرد.

من در فهرست نایب رئیسی کفاشیان و تاج قرار گرفتم اما تصور می‌کردم تاج به نفع کفاشیان کنار برود و در لحظات آخر خود کفاشیان هم از حضور در انتخابات انصراف بدهد، در آن صورت دیگر به‌طور اتوماتیک نام من هم از انتخابات کنار گذاشته می‌شد. مخصوصا اینکه قریب به‌عنوان گزینه نزدیک به وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کرده است». عزیزمحمدی امیدوار است نتایج انتخابات طوری رقم بخورد که برنامه‌های فدراسیون و سازمان لیگ مطابق 4 سال قبل ادامه پیدا کند، به همین دلیل ترجیح می‌دهد که خودش یا کفاشیان برنده این انتخابات باشند:« برای تمام دوستانی که در انتخابات ثبت نام کرده‌اند ارزش و احترام قائل هستم و به هیچ‌کس بی‌احترامی و جسارت نمی‌کنم.

افرادی هم که قریب، به‌عنوان نایب رئیس معرفی کرده، آدم‌های خوبی هستند. اما من می‌خواهم مبارزه‌ای سالم با قریب و کفاشیان داشته باشم و تا آخر نیز در انتخابات خواهم ماند. با حضور در انتخابات و درصورت کسب رای می‌توانم زحماتی که برای سازمان لیگ کشیده‌ام را ادامه دهم و شرایط را مطلوب‌تر کنم. همچنین سرمربی تیم ملی که هماهنگی‌های زیادی با سازمان لیگ داشت، با من یا کفاشیان بهتر می‌تواند کار کند و این هماهنگی‌ها ادامه پیدا کند. ضمن اینکه دوست نداشتم چشم‌انداز 20ساله فدراسیون فوتبال ابتر بماند».

عزیزمحمدی درخصوص برنامه‌هایی که درصورت رسیدن به ریاست فدراسیون پیاده خواهد کرد، می‌گوید:« درصورتی که در انتخابات به‌عنوان رئیس انتخاب شوم از افرادی قدرتمندتر در کمیته‌های فدراسیون استفاده خواهم کرد و دست کمک به سوی تمامی اهالی فوتبال و نخبگان این رشته ورزشی دراز می‌کنم تا فوتبال هر روز وضعیتی مطلوب‌تر از گذشته داشته باشد».

کد خبر 162148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز