همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی اردو زبان داون پاکستان اعلام کرد: یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی شامگاه شنبه در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی در شمال غربی پاکستان سقوط کرد.

در این گزارش آمده است این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه میر علی در منطقه قبایلی وزیرستان شمالی سقوط کرد. مناطق قبایلی نیمه خودمختار پاکستان پایگاهی برای گروه‌های مختلف ستیزه جو از جمله گروه طالبان، شبکه حقانی و دیگر شورشیان مرتبط با القاعده است که حملاتی فرامرزی را علیه نیروهای تحت امر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان انجام می‌دهند.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بر این باورند که شبکه حقانی تهدید اصلی برای امنیت در افغانستان است.

این شبکه تلویزیونی افزود این هواپیمای بدون سرنشین به علت نقص فنی سقوط کرد. در ادامه این گزارش آمده است لاشه این هواپیمای بدون سرنشین در اختیار ساکنان محلی قرار دارد. مشخص نیست این هواپیمای بدون سرنشین که سقوط کرده است از نوع رزمی است یا برای جاسوسی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

سال گذشته، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین کوچک آمریکایی که برای مقاصد غیر رزمی ساخته شده بود، نزدیک شهر کویته، مرکز ایالت بلوچستان در جنوب غربی پاکستان سقوط کرد. هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اغلب موشک‌هایی را به سوی مخفیگاه‌های ستیزه جویان در امتداد مرز پاکستان - افغانستان شلیک می‌کنند.

منطقه قبایلی وزیرستان شمالی، یکی از مناطق در پاکستان است که بیشترین حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در چند سال گذشته در آن انجام شده است. در حالی که بسیاری از قربانیان این حملات گمان می‌رود از ستیزه جویان باشند، حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اغلب به کشته شدن افراد بی‌گناه که در این مناطق قبایلی زندگی می‌کنند، منجر شده است. مردم پاکستان با حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در خاک این کشور مخالف هستند.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، مقامات مسئول پاکستان به طور رسمی به این حملات اعتراض کرده‌اند اما گمان می‌رود ارتش این کشور اطلاعاتی را در خصوص برخی اهداف مورد نظر به آمریکایی‌ها ارائه کرده باشد. صدها تن از افراد قبایلی از منطقه وزیرستان شمالی بعد از ظهر شنبه تحصنی دو روزه را در اسلام آباد، پایتخت پاکستان آغاز کردند.

این اقدام آنها در اعتراض به حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از اسلام آباد، معترضان معتقدند این حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به طور جدی حریم هوایی پاکستان را نقض می‌کند.

کد خبر 161695
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز