همشهری آنلاین: هانوفر در دور برگشت از مرحله یک‌شانزدهم نهایی لیگ اروپا همچون دیدار رفت حریف خود را شکست داد و بدون دردسر راهی مرحله بعد شد. شالکه در خانه کار را بر خود دشوار کرد، اما ماجرا برای این تیم پایان خوبی داشت.

دیدارهای دور برگشت از مرحله یک‌شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ اروپا شامگاه پنجشنبه (۲۳ فوریه/ ۴ اسفند) انجام شدند. هر دو نماینده‌ آلمان در این مرحله حریفان خود را شکست دادند و به یک‌هشتم نهایی راه یافتند.

در دیدار نخست این روز هانوفر میزبان خود بروژ بلژیک را با یک گل از پیش رو برداشت. دیدار رفت دو تیم در این مرحله هم با پیروزی خانگی نماینده‌ آلمان به پایان رسیده بود. شاگردان میرکو اسلومکا در بازی رفت شاگردان کریستف دام آلمانی را ۲ بر 1 شکست داده بودند.

نمایش عجیب شالکه

دیگر نماینده‌ آلمان شامگاه پنجشنبه میزبان ویکتوریا پلزن از جمهوری چک بود. شالکه در دقیقه هشتم این دیدار خانگی توسط کلاس‌ یان هونتلار، ماشین گلزنی هلندی خود، از حریف پیش افتاد. این گل زودهنگام دیداری دیدنی، پرگل و پر افت‌وخیر را نوید داد.

در ادامه اما فوتبالی کسل‌کننده و بی‌برنامه از سوی دو تیم به نمایش درآمد. تا این‌که پلزن سرانجام در دقیقه ۸۸ میزبان را با گل مساوی جریمه کرد. بازی به وقت‌های اضافه کشیده شد.

مهمان چک‌تبار در نیمه نخست از وقت‌های اضافه به لاک دفاعی فرو رفت و چون یک بازیکن کمتر از حریف آلمانی داشت، دل به ضد حمله بست. به گزارش دویچچه‌وله، مارک باکوش، مهاجم اسلوونیایی این تیم، در دقیقه ۶۰ بازی به دلیل حرکت غیر ورزشی (ضربه به صورت مدافع شالکه) از زمین اخراج شده بود.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه اما توان پلزن به پایان رسید و مهاجمان شالکه فرصت گلزنی یافتند. شاگردان هوب استیونس در دقایق ۱۰۶ و ۱۲۰ بازی هم دو گل دیگر به ثمر رساندند. زننده‌ این دو گل هم هونتلار بود. دیدار رفت دو تیم هفته پیش از این در خانه ویکتوریا پلزن با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود.

نتیجه دیگر دیدارهای برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی بدین شرح است:

المپیاکوس پیروس 1 رابین کازان 0

بشیکتاش استانبول 0 اسپورتینگ براگا 1

اتلتیک بیببائو 1 لکوموتیو مسکو 0

منچستر یونایتد 1 آژاکس آمستردام 2

متالیست خارکوف 4 سالزبورگ 1

اندرلشت 0 آلکمار 1

اتلتیکو مادرید 1 لاتزیورم 0

اسپورتینگ لیسبون 1 لژیا ورشو 0

منچستر سیتی 4 پورتو 0

والنسیا 1 استوک سیتی 0

توئنته انشده 1 استه‌اوا بخارست 0

استاندرارد لوتیش 0 ویسلا کراکو 0

پائوک سالونیکی 0 اودینزه کالچو 3

آیندهوون 4 ترابزون اسپور 1

برنامه دیدارهای مرحله‌ یک‌هشتم نهایی

متالیست خارکوف - المپیاکوس پیرئوس

اتلتیکو مادرید - بشیکتاش استانبول

اسپورتینگ لیسبون - منچسترسیتی

منچستر یونایتد - اتلتیک بیلبائو

آلکمار - اودینزه کالچو

والنسیا - آیندهوون

توئنته انشده - شالکه

استاندارد لوتیش - هانوفر

 

کد خبر 161577
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز