شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: منچستر یونایتد و منچستر سیتی حریفان خود در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را از پیش رو برداشتند و هانوفر آلمان در دقایق پایانی خبرساز شد.

لیگ اروپا

منچستر یونایتد انگلستان پس از ناکامی در رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا، حال در لیگ پایین‌تر قاره‌ سبز در پی قهرمانی است. شاگردان آلکس فرگوسن شامگاه پنجشنبه (۱۶ فوریه/ ۲۷ بهمن) میزبان خود، آژاکس آمستردام را با دو گل از پیش رو برداشتند.

این پیروزی خیال پرافتخارترین باشگاه فوتبال انگلیس را از بازی برگشت در خانه آسوده می‌کند. اشلی یانگ، هافبک، و خاویر هرناندز، مهاجم مکزیکی منچستر گل‌های این دیدار را به ثمر رساندند.

بازی‌های لیگ اروپا در انگلستان از یک شبکه تلویزیونی نه‌چندان مطرح به نام "کانال ۵" پخش می‌شوند. رسانه‌های این کشور بازی‌های "من‌یو" در لیگ اروپا را به تمسخر «حضور در کانال ۵» می‌خوانند.

منچسترسیتی، رقیب همشهری یونایتد هم شامگاه پنجشنبه موفق ظاهر شد. این تیم میزبان خود پورتوی پرتغال را دو بر یک از پیش رو برداشت.

گل دوم شاگردان روبرتو مانچینی در واقع گل‌به‌خودی بازیکن پورتو بود. آلوارو پریرا، مدافع اروگوئه‌ای این تیم در دقیقه ۵۵ به اشتباه دروازه‌ خودی را گشود و منچسترسیتی را از شکست رهایی بخشید. سرخیو آگروی اسپانیایی-آرژانتیتی هم که در دقیقه ۷۸ برای سیتی به میدان آمده بود، ۶ دقیقه‌ بعد گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند.

هانوفر باز هم خبرساز شد

تیم هانوفر آلمان، یکی از نمایندگان این کشور در لیگ اروپا، شامگاه پنجشنبه میزبان بروژ بلژیک بود. هانوفر دیدار یک بر صفر باخته را در طول هفت دقیقه به پیروزی دو بر یک تبدیل کرد.

گل دوم این تیم را مهاجم یان اشلاودراف از روی نقطه‌ پنالتی و با یک ضربه‌ چپ به ثمر رساند. این ضربه آن‌قدر آرام بود که اگر سنگربان بروژ در جای خود می‌ایستاد می‌توانست آن را با سینه مهار کند.

شالکه، یکی از پنج تیم صدر بوندس‌لیگا و دیگر نماینده‌ آلمان در لیگ اروپا، در خانه ویکتوریا پلزن جمهوری چک به تساوی یک بر یک رسید.

بازنده‌ بزرگ پنجشنبه

یکی از سنگین‌ترین شکست‌های دیدارهای این شب را لاتزیو رم متحمل شد. نماینده‌ ایتالیا در خانه‌ خود با حساب سه بر یک در مقابل اتلتیکو مادرید شکست خورد. تک‌گل میزبان را میروسلاو کلوزه، مهاجم ملی‌پوش آلمانی، در دقیقه ۱۹ به ثمر رساند.


به گزارش دویچه‌وله، 22 و 23 فوریه (3 و 4 اسفند) دیدارهای دور برگشت از این مرحله‌ (مرحله موسوم به میانی) رقابت‌های لیگ اروپا انجام خواهد شد. ۱۶ تیم پیروز این مرحله به یک‌هشتم نهایی راه خواهند یافت.

نتایج بازی‌ها در یک نگاه

روبین کازان صفر - المپیاکوس پیرئوس یک

اسپورتینگ براگا صفر - بشیکتاش دو

لوکوموتیو مسکو دو - اتلتیک بیلبائو یک

سالزبورگ صفر - متالیست خارکوف چهار

آلکمار یک - اندرلشت صفر

لژیا ورشو دو - اسپورتینگ لیسبون دو

استوک‌سیتی صفر - والنسیا یک

استه‌آوا بخارست صفر - توئنته انشده یک

ویسلا کراکا یک - استاندارد لی‌یژ یک

اودینزه صفر - پائوک سالونیکی صفر

ترابزون اسپور یک - آیندهوون دو

 

کد خبر 160814
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز