همشهری آنلاین: رییس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: پلیس نسبت به ارشاد کسانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، اقدام خواهد کرد و قطعا تا زمانی که فرد مزبور پوشش خود را اصلاح نکنند اجازه ادامه سفر داده نمی‌شود.

ایسنا نوشت: سردار نبی‌الله حیدری رییس پلیس فرودگاه‌های کشور از کشف 506 کیلوگرم انواع موادمخدر و دستگیری چهار هزار و 452 قاچاقچی و حمل کننده مواد در یازده ماه امسال توسط پلیس فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: مخدر شیشه با 223 کیلوگرم و تریاک با 244 کیلوگرم بیشترین کشفیات موادمخدر طی این مدت را تشکیل می‌دهد.

به گفته رییس پلیس فرودگاه‌های کشور، 80 درصد کشف موادمخدر در پروازهای خارجی و 20 درصد آن در پروازهای داخلی از سوی پلیس صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: برابر مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، چنانچه هر تبعه ایرانی در پروازهای خارجی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر به هر میزان کند و در فرودگاه‌های کشور دستگیر شود گذرنامه وی باطل و از یک سال تا 5 سال ممنوع‌الخروج می‌شود.

حیدری ‏‌تحقق امنیت اخلاقی و اجتماعی را یکی از مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: متاسفانه موضوع بدحجابی در برخی رفتارها مصداق مجرمانه دارد مانند اینکه افراد از علائم و ابتذال غربی با پوشش نامناسب استفاه کنند که خواسته مردم برخورد با این افراد است.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: پلیس نسبت به ارشاد کسانی که پوشش اسلامی را رعایت نمی‌کنند، اقدام خواهد کرد و قطعا تا زمانی که فرد مزبور پوشش خود را اصلاح نکنند اجازه ادامه سفر داده نمی‌شود.

به گفته حیدری پلیس با مردانی که لباس نامناسب مانند لباس‌های چسبان یا دارای علائم غربی داشته باشند نیز برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 95 درصد مسافران با پوشش و حجاب مناسب هستند، گفت: وظیفه پلیس این است که با آن عده اندک برخورد کند.

حیدری رضایتمندی مردم در نوع برخورد پلیس با مردم و مسافران را از برنامه‌های شاخص پلیس فرودگاه عنوان کرد و گفت: براساس نظرات اعلام شده از سوی شهروندان به سامانه‌های 197، تقریباً 80 درصد مردم از برخورد پلیس فرودگاه راضی هستند.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به تعطیلات نوروزی از آماده‌باش پلیس فرودگاه از 25 اسفند تا پایان تعطیلات نوروز خبرداد و درباره برنامه‌های پلیس فرودگاه در سال آتی نیز گفت: داشتن اخلاق و رفتار اسلامی پلیس با مردم، برخورد قاطع نسبت به پیشگیری از جرائم درحوزه فرودگاه‌ها، جلوگیری از حمل مواد مخدر و کالای قاچاق در صنعت هوانوردی، ارتقاء امنیت اخلاقی در سطح فرودگاه‌ها را از برنامه‌های پلیس فرودگاه در سال 91 است.

کد خبر 161548
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز